Bf juni -14
Kan säkert vara olika på olika ställen men vår BM frågade hur mycket vi ville veta. "Allt" sa jag :)
Sen visade hon utan att säga något och frågade om vi såg vad det var. Väldigt kul! Fick en bild på det också:)
Kan säkert vara olika på olika ställen men vår BM frågade hur mycket vi ville veta. "Allt" sa jag :)
Sen visade hon utan att säga något och frågade om vi såg vad det var. Väldigt kul! Fick en bild på det också:)
Är det bara min mage som kliar så jag håller på att klia sönder mig?
Ganska säker på att de hittar på siffrorna själva. Kanske utifrån sin egna statistik;) vi fick svar till 100% men då hade vi chefen för kvinnokliniken, bb och spec.mödravården.
Är självklart beredd på att hon kan ha fel men till och med jag såg rätt tydligt vad det var när hon visade. ;)
Fick se bebisen igen i onsdags då jag fick åka in till akuten pga magsmärtor. Det var förmodligen ingen fara men de var rädda att de var blindtarmen och för säkerhetsskull gjorde de en koll med bebisen. Det gick snabbt men det var kul att få se den igen:) Skulle bli inlagd men fick tillslut åka hem och det var skönt det. Det gick över på ett par dagar.
Mira76: hade precis så förra grav och jobbade då på förskola och fritids. Hoppas det blir bättre för dig, vet hur drygt det är! Blev helt sjukskriven graviditeten ut... Denna gången pluggar jag och det är väldigt stor skillnad! Har svagare och färre sammandragningar men det kanske beror på att jag kan ta det väldigt lugnt denna gången.
Ohbaby; hade din livmodertapp påverkats av sammandragningarna? Hade du problem med att få ersättning från fk? Är lite orolig eftersom läkaren sa att det inte är säkert att fk godkänner det när inte tappen är påverkad..
Har verkligen lust att smälla till alla dem som kommenterar storleken på min mage. Det var samma förra gången. Alla säger att den är så liten... Men igår var jag och mätte magen för första gången och precis som förra grav. så ligger den mitt på kurvan och är varken liten eller stor. Jag har lång överkropp och är smal så det är väl därför kanske.
Igår kväll träffade jag en vän som sa något om magen, dock inte storleken tack och lov, och jag var tvungen att lite barnsligt berätta om att den ligger mitt på kurvan innan hon skulle kommentera storleken (vilket hon alltid gör). Då säger hon att jag kan få låna hennes vårjacka (grav modell) för denna gången kanske jag behöver en om magen är så mycket större.
Suck... Förra gången var jag höggravid under vintern och hade den fulaste vinterjackan i stan på mig för att få plats med magen.
Måste man alltid säga något om storlek på magen oavsett vad man tycker?
Det var ju en snäll tanke av henne att jag får låna den för jag tror den var svindyr men jag hakar bara upp mig på hennes spydiga kommentarer om storlek som får mig att känna mig lite "fel".
Brukar aldrig bry mig om utseendet men jag känner mig så osnygg som gravid och då blir det inte bättre av kommentarer om utseendet.
Förlåt för min tråkiga ton men bara måste få spy ut lite!!! Sorry;)
Här var det lugnare än lugnt. Hur mår ni allihop?
Jag tycker jag mår förvånansvärt bra. Har sjukt lågt blodtryck men förutom det så är det bara att räkna ner (9 veckor kvar!)
Har 7 dagar kvar och haft förvärkar regelbundet några kvällar i rad. Ska bli spännande att se om den tittar ut före bf men det tror jag inte eftersom nr1 kom på +14. Men man vet ju aldrig!
Hej alla va 1000år sen jag skrev här. Men har 6 dagar kvar till bf å nu ikväll gick slemproppen och har samandragningar med mensvärk så nu kanske det e på gång här :). Hoppas det för jäklar va trött jag e på att vara gravid. Å dessutom svettas jag jag som tusan i värmen å e trött som jag vet inte vad.
Drygt att det stannade av! Hoppas du inte behöver vänta så länge till...
Vi får hålla tummarna att vi som är kvar får trycka ut de små liven snart. Spikmattan är min bästa vän just nu, sitter med den nästan konstant. Det enda som hjälper mot ryggont just nu.
Grattis!!! Vad roligt:) hoppas ni mår bra båda två.
Fick en prins i tisdags! 41+1
Kom till förlossningen 8:40 och han var ute 9:11. Från första värk tog det 3h och 13 min. Förra förlossningen tog ca 10h från första värk så det var lite oväntat.
Det gick bra förutom att de valde att använda sugklocka sista krystvärken då barnets hjärtljud gick ner. Det gjorde att jag sprack en hel del. En överläkare som gick igenom min journal någon dag senare menade att sugklockan förmodligen var onödig... Särskilt eftersom jag bad dem att göra allt för att jag inte skulle spricka. Men jag hoppas att de som var med ansåg att det krävdes. Det viktigaste är ju att bebisen mår bra och det gör han!
Hur går det för er andra?
Tack:)
Han var 4095g och 53cm.
De berättade inte att de satte dit en sugklocka och jag tror att jag kanske hade kunnat fått ut huvudet själv på samma krystning eller möjligtvis en till. De drog ut honom riktigt snabbt och smidigt, kändes lite läskigt men inte så farligt. Däremot gjorde det ont eftersom jag sprack :/ och det gör väl alla typ.
Men hade de berättat att de satt en sugklocka hade jag nog fått lite panik för jag trodde det skulle vara mycket värre. Och det kan det säkert vara.
Tack:)
Han var 4095g och 53cm.
De berättade inte att de satte dit en sugklocka och jag tror att jag kanske hade kunnat fått ut huvudet själv på samma krystning eller möjligtvis en till. De drog ut honom riktigt snabbt och smidigt, kändes lite läskigt men inte så farligt. Däremot gjorde det ont eftersom jag sprack :/ och det gör väl alla typ.
Men hade de berättat att de satt en sugklocka hade jag nog fått lite panik för jag trodde det skulle vara mycket värre. Och det kan det säkert vara.
Minns inte men tror de berättade direkt när han kom ut.
Det här är nr 2.
Nr 1 föddes i vecka 42+0, hade tid för igångsättning men var öppen 3 cm så de gjorde bara hål på hinnorna så satte det igång direkt och räknas inte som en igångsättning.
Han var lika lång som nr 2, alltså 53cm men vägde 3809. Nr 2 vägde ju 4095.
Fråga på bara:)
Vet inte hur mycket jag sprack, de vägrade säga det. Frågade om jag sprack hela vägen men det sa de att jag inte gjorde. Däremot ser jag med spegel att jag är sydd hela vägen. Så det var säkert precis på gränsen. Ont har jag! Men det går väl över ganska snart hoppas jag.
Snowboard: det blir planerat ks, har en besvärlig förlossning som slutade med akut ks i bagaget med megastor bebis (5.2kg, 56cm, överburen 16 dagar) och TUL i måndags, 38+2, beräknade den här bebisen till 4kg redan, så blev rekommenderad ks.
När blir du igångsatt? Drygt att gå över tiden så mycket. Vet precis hur det är! Första barnet?
Här va det en ganska långdragen förlossning men det beror på att vattnet aldrig gick. Vaknade med värkar strax efter 4 och hon kom 17:17. Värkarna började göra riktigt ont vid 3 tiden å vid 16:30 va det olidligt men sen när krystvärkarna kom var hon ute på 3- 4 värkar. Fick sy 1 stygn. Nu e det full rulle här hemma med magknip och trotsig 20 månaders son.