• Akua

Blir galen, trasligt hår!!!

Jag använder redken shampoo och balsam, alltså ganska bra produkter, men mitt hår blir så VANSINIGT trassligt efter jag har tvättat det!! Som stora klumpar med spindeltrådsbollar i håret! 

Vad ska jag göra åt det?
    Någon kunnig som vet vad mitt hår behöver för att inte vara så trassligt???  

• Svar på tråden Blir galen, trasligt hår!!!
  • blomman07

Olja! Redken har en superbra arganolja. Sedan ska du såklart skippa blekningar och annat onödigt slitage så som hårspray, fön och stylingjärn.

• Akua
    blomman07 skrev 2013-09-23 13:42:58 följande:
    Olja! Redken har en superbra arganolja. Sedan ska du såklart skippa blekningar och annat onödigt slitage så som hårspray, fön och stylingjärn.

Hårspray????

Jag har en olja från Björn Axén men det hjälper inte tillräckligt.
    Ska försöka minska stylingjärnet lite mer!   
  • prettylittleliar

Kan rekommendera tangle teezer borste, skulle inte kunna leva utan den.

Moroccan oil är också guld för håret!

Tvätta inte för ofta, använd hårinpackning 1 gång i veckan.

Balsamspray är också värdefullt att ha.           

• vanilla

Har du långt hår? Lockigt eller rakt? Hur gör du när du tvättar? Om du inte tar det väldigt försiktigt när du masserar in schampo och balsam kanske hårstråna trasslar sig bara av detta?

Har också en trangle teezer, mkt bra borste, finns att köpa på tex Åhlens tror jag. Beställde min från England.

• Mineralvatten

använder du ingen inpackning eller hårolja?
    jag gör egen hårolja som jag använder efter varje dusch och så oljeinpackar jag håret ibland.
    använder goldwell dual senses green eftersom den serien är ekologisk och inte testad på djur.

• snedtak

Använd shampo endast i hårbotten och balsam endast i längderna. Tangle teezer finns på tex. eleven.se att köpa. Använder du shampo för torrt hår, Redken har ju olika varianter?

• MissDecibel

Min ena dotter har ett hår som blir som ett fågelbo. Jag har provat varenda schampoo och balsam från frisören utan att det blivit bättre.
    Tillslut gjorde jag nåt jag inte gör annars, jag köpte en produkt från TV-shop och det är det bästa jag har gjort.
    Med Wen är hennes hår på ett helt annat sätt, det går att borsta ut utan problem och det blir inte något fågelbo. Det är inte speciellt billigt, men det är ju inte produkterna från frisören heller.

• Mineralvatten
    MissDecibel skrev 2013-09-23 14:31:13 följande:
    Min ena dotter har ett hår som blir som ett fågelbo. Jag har provat varenda schampoo och balsam från frisören utan att det blivit bättre.
    Tillslut gjorde jag nåt jag inte gör annars, jag köpte en produkt från TV-shop och det är det bästa jag har gjort.
    Med Wen är hennes hår på ett helt annat sätt, det går att borsta ut utan problem och det blir inte något fågelbo. Det är inte speciellt billigt, men det är ju inte produkterna från frisören heller.
    wen är ett balsam så det är nog därför =).
  • Tia F

Efter balsamering har jag i en näve flytande honung i mitt hår. Låter det vara ett tag och sköljer ur med lätt ljummet vatten. Fungerar klockrent för min del. Håret blir lent, blankt och lätt att reda ut.

• Tia F

Oh, en sak till som fungerar klockrent men som är silikonbaserat är Pure Woman glidmedel. Det låter helt vrickat att ha glidmedel i håret men kammen/borsten kommer glida genom håret som aldrig förr :D

Svar på tråden Blir galen, trasligt hår!!!