Jayt skrev 2014-06-28 11:46:37 följande:
Vad skönt att allt såg bra ut och skönt att dom ska ha lite extra koll nu. Så du behöver nog inte oroa dig :)
Jag har tänkt väldigt mycket på förlossningen skulle jag säga. Jag ser faktiskt mycket fram emot det(kanske låter konstigt) Det ska bli häftigt att få uppleva det. Sen vet jag ju inte alls hur det kommer bli och hur det kommer gå men jag känner mig inte alla nervös, bara redo.
Något jag tänkt på däremot är att jag inte har haft sammandragningar som många andra verkar känna. Jag kan känna något som känns som magknip men det är inte så att jag känner hur hela magen blir hård, så som man beskriver en sammandragning.
Känner igen mig mycket i det du skriver. Jag ser också fram emot förlossningen, det är ändå en upplevelse vi kämpat länge för. Det är både förväntan och viss bävan, en stor utmaning. Jag är lite nervös, ungefär som inför någon annan stor uppgift eller en tävling. Mest känner jag att jag vill ha bebisen trygg på utsidan hos mig nu. Jag är i v 38+6 nu och känner mig alltmer orolig för att något ska hinna hända före förlossningen. Senaste veckan har han inte alls rört sig som tidigare och inte svarat på buffar eller isvatten. Åkte in på koll i fredags, allt såg bra ut. Bra med fostervatten, bebisen gjorde andningsrörelser och flyttade sig spontant när hon tittade med ultraljudet. Ligger med huvudet ned, men rörlig. Hade vänt sig så att han låg mer med ryggen ut. Bra läkare som talade om precis vad hon tittade efter och som också underströk att man ska åka in på koll om barnet bryter mot sitt tidigare mönster. Rörelserna kan kännas annorlunda på slutet, men man ska känna dem lika ofta som tidigare.