• Frajda 80

IVF hösten 2013 - Äntligen plus!

Nu kan vi samlas här i en ny grupp där vi kan dela med oss av våra funderar, hur vi mår osv utan att stressa de andra i våra fina favorittrådar.

Själv plussade jag den 20 september men TD är den 23 septemer = idag.

Dagens test visade exakt samma.

Sen tänk på tjejer att vi väntar inte MF, vi väntar BARN!
    Nu är det vår tur!

Grattis ♥       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-23 16:24
    Länk till tråden: IVF Hösten 2013
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m70015025.html

Länk till tråden: IVF Hösten 2013 - lista
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m70440493.html
  • Svar på tråden IVF hösten 2013 - Äntligen plus!
  • mikispikis90

Konstigt att det inte går att trycka på länken, videon heter:

Successful External Cephalic Version (ECV) - Turning a breech baby in just 2 minutes!

• mikispikis90

Jag är livrädd för snitt, har sagt att om vändningsförsöket misslyckas så blir det isf ett sövande snitt. Skulle aldrig klara av att vara vaken under ett sådant ingrepp tyvärr.

Jag har läst både skräckhistorier och många positiva historier om Vändningsförsök. Med tanke på allt man gått igenom via ivfen så hoppas hag att detta är en bagatell, snart är vi ju i mål

Jodå, med mig är det okej. Halsbränna som inte heter duga, men Foglossningen är nästan helt borta som tur är

• mikispikis90

Ja jag menar det, enligt den videon samt några mer i en BF grupp på Facebook så tar själva vändningsförsöket ca 1 minut. Så jag känner mig inte alls lika orolig längre!

Gjorde du ul hos bm?

Här i Örebro får man remiss av bm till FL där de sedan kollar med ul hur långt ner bebis ligger med stjärten, sen efter det planerar man vändningsförsök och efter det ev kejsarsnitt :)?!

• Jayt

Ja det är skönt att höra. Jag är nervös över att det inte gå alls.

Jag var hos bm på vanlig koll, hon kunde inte riktigt avgöra så hon tog in en kollega och hon var också osäker så dom tyckte det var lika bra att kolla genom ul.
    Våran förlossning ligger inte i staden vi bor så hon ringde dit och så fick vi en tid till torsdag.

• mikispikis90

Ahaaa okej. Jag håller tummarna!

Jag vet dock att i Örebro har det varit kaos på förl, bb och kvinnokliniken. Så att jag hoppas ju givetvis att jag får en tid så snart som möjligt eftersom bebisen växer ju mer och mer.

• Jayt

Tack!

Ja det är väl bra om du får en tid så snart som möjligt. Eller så kanske bebis hinner vända sig tillbaka innan dess.

• My1980

Vår lille prins låg också i säte så det blev vändning. Var jätteorolig innan men allt gick jättebra. Visst kändes det men ett tips, andas, så som man gör vi förlossningen sedan. Det hjälpte mig, det kändes mindre och jag kunde hålla fokus på ngt annat är vad läkarna sysslade med. Lycka till ni Somalia genomföra vändningsförsök.

• Jayt

Vad skönt att höra My! Blir lite lugnare när man får höra av flera att det har gått bra.

Svar på tråden IVF hösten 2013 - Äntligen plus!