Sambon uppmärksammar aldrig min födelsedag
Rubriken kanske inte är helt sanningsenlig. Sambon säger ju faktiskt grattis ...när han väl kommer ihåg att det är min födelsedag. Några presenter, blommor eller frukost på sängen har jag aldrig fått under vårt fleråriga förhållande.
Detta kanske kan tyckas som ett skitproblem under en sådan kategori som Känsliga Rummet, men det har påverkat mig mer än man kan tro. Jag har alltid sett mig själv som en "low maintnance" tjej och varit stolt över att jag inte lagt vikt vid ytliga saker som dyra presenter o.d. Men att leva med någon som ALDRIG visar den där extra lilla omtanken är jättejobbigt för mig. Sambon kan lägga tanke och kraft i ett helt år på att välja den rätta TV:n, men att fundera ut vad som skulle kunna förgylla min tillvaro en dag om året finns det uppenbarligen ingen energi eller motivation till. I början av vårt förhållande tog jag upp detta med honom men det har inte blivit någon bättring. Jag får heller aldrig höra "Jag älskar dig" om inte jag säger det först, vilket är ett ytterligare och ännu mer allvarligt problem.
Finns det någon som känner igen situationen? Hur hanterar ni det?