Sambon uppmärksammar aldrig min födelsedag
Många av er skriver att i er familj så firar ni inte vuxnas födelsedagar...och det är väl ok om det är ett gemensamt beslut.
Men på TS så låter det ju som att hon vill bli firad....och då tycker jag att det hela blir en annan sak.
Jag tycker inte att det är för höga krav att begära att en vuxen ska köpa/göra nåt extra en endaste liten dag på året om man vet att den man lever med blir glad av det.
Min man har varit likadan. För honom handlade det om både glömska och ovana att göra sånt...
Han gjorde inget för han var rädd att göra fel. det låste sig, han försträngde och sköt det framför sig...och när dagen väl kom så hade han liksom inte fixat nåt...
Idag fixar han jättefina saker...
Kanske behöver din sambo konkreta tips som någon föreslog här ovan. De första gångerna kanske det inte känns så kul att behöva säga åt honom vad du vill men sedan kanske han har lärt sig....
Skriv ner och honom 5 alternativ på vad han kan hitta på (tex biokväll, brunch, bowling, middag på favvorestaurangen eller romantisk middag hemma) och utryckligen säg att att 1 av dessa får du välja och jag vill INTE veta vad du valt.
Om han gör något av detta så ska du förstärka förstärka förstärka....
Gör likadant vid mors dag...ge tex 5 namn på restauranger och be honom boka på en av dem...och INTE säga vilken...