Min 5 åring slår mig...
Hej!
Jag vet snart inte vad jag ska göra. Jag har en mycket aktiv 5-åring som är väldigt uppkäftig och ful i mun.
När vi säger åt honom så slutar han i 2 sek sedan fortsätter han.
Nu är det så att han slåss och det har gått så långt att jag börjar bli rädd för min son.
Det kan låta konstigt för er, men det är så att han slår så hårt att det gör ont och han har sätt att jag har blivit ledsen men han verkar inte bry sig.
Han kan även slå sin pappa men inte lika ofta och han lyssnar mera på pappa en på mig.
När han börjar slå mig så kan det vara när han blir arg eller inte få som han vill och han slår inte bara en gång utan flera. Tar jag tag i hans arm för att han ska sluta slå så tar han bara i hårdare. Han sparkar slåss och knuffas. Nu är det så illa att när han börjar slåss så vågar jag inte ta tag i han för då vet jag att han bara slår hårdare och det bruckar sluta med att jag börjar grina och går undan pga att det gör så ont.
På dagis slåss han inte "visst någon gång har han väl kommit i bråk med någon annan, men det har väll alla barn gjort någon gång"
Är det någon som kan ge mig ett bra tips, råd på hur jag ska göra. Jag måste få han att sluta slåss.
Det är inte meningen att jag ska behöva vara rädd för min egen son, för trots att han slåss så älskar jag han.
Han kan ju vara hur go och snäll som helst när han lägger den sidan till :D