• Tausen

Hur vill ni att en barnklädesbutik skall vara?

När jag handlar barnkläder så slås jag av hur dåligt utformade många butiker är. I mitt tycke borde det vara självklart att ha breda gångar så jag lätt kan komma förbi med en barnvagn, musiken bör inte vara för hög (ifall mitt barn sover), jag vill ha kunnig personal tillgänglig, vill ha tydlig information på kläderna om vad de tål och hur de är tillverkade...Jag skulle även önska mig en liten kaffemaskin (då det borde vara allmänt känt att föräldrar ofta sovit dåligt på natten). 

Hur tycker ni att en butik skall se ut, vad önskar ni skulle finnas?

• Svar på tråden Hur vill ni att en barnklädesbutik skall vara?
  • Flickan och kråkan

Jag är mest trött på det trista utbudet. Jag vill ha mycket mer färgglada kläder, åraktiska kläder och att de skippar pojk- flickavdelningarna. Vi använder inte vagn så har inget behov av breda gångar. Vi har flera barn så de små sover även om det är tumult runt omkring dem . Sitta och dricka kaffe skulle jag aldrig hinna, däremot skulle jag uppskatta om det fanns någon stol eller bänk som man kunde sätta sig på när spädis plötsligt vill amma...och så skulle jag uppskatta en barntoalett för kissnödig 3-åringar .

• Alexi
    Flickan och kråkan skrev 2013-09-24 10:06:44 följande:
    Jag är mest trött på det trista utbudet. Jag vill ha mycket mer färgglada kläder, åraktiska kläder och att de skippar pojk- flickavdelningarna. Vi använder inte vagn så har inget behov av breda gångar. Vi har flera barn så de små sover även om det är tumult runt omkring dem . Sitta och dricka kaffe skulle jag aldrig hinna, däremot skulle jag uppskatta om det fanns någon stol eller bänk som man kunde sätta sig på när spädis plötsligt vill amma...och så skulle jag uppskatta en barntoalett för kissnödig 3-åringar .
  • Cornellia

Det är utbudet som är viktigt. Fram med färgglada, lekvänliga, okönade kläder. Jag vill inte ha "pojk"avdelningar och "flick"avdelningar.  

Det får gärna vara lätt att ta sig in i butiken med barnvagn, och lite bredare gångar. Dessutom får det gärna finnas en toalett med skötbord. Det får gärna finnas en sittplats i butiken. Men allt sånt här "extra" är ganska oviktigt om utbudet är bra.   

• Tausen

Jag håller definitivt med om att det väldigt gärna får finnas en toalett med skötbord tillgänglig, både för blöjbyten och kissnödiga barn :) Vill inte heller ha flick- och pojkavdelningar-tycker det är helt idiotiskt. Vore mycket bättre med alla t-shirtar på ett ställe så att barnen/föräldrarna kan välja själva vad de vill köpa och var har alla glada färger tagit vägen - mera rött, grönt, blått, orange, lila, rosa, turkost, gult i alla storlekar! På babyavdelningen är det helt hopplöst mest bara vitt, grått, ljusroda och ljusblått :(

• slamkrypare

Även om det kanske vore trevligt så känns det definitivt inte passande med en kaffemaskin i en klädesbutik! Garanterat kommer det stressade föräldrar som inte har tid att sätta sig utan tar med sig koppen när de går runt bland kläderna och vips så är det fläckar lite här och var.

I övrigt håller jag med allt som de andra skriver, och utbudet är naturligtvis det allra viktigaste.
    Ett stort plus för oss vore också en liten lek-/rithörna alt en tv med barnprogram som rullar för de lite större som lätt tröttnar på att strosa i affärer.

• Mellanmjölkens land

Instämmer med kommentarerna ovan. Toa (gärna även med potta) och mindre könsuppdelning. Som mamma till en fordonsälskande tjej skulle jag uppskatta klänningar med bilar på, kanske en rosa t-shirt med en traktor eller liknande. Inte för att jag har nått problem med att köpa blåa kläder till henne men lite variation vore trevligt...

• Bisquit

Breda gångar, luftigt mellan galgarna så man inte river halva ställningen när man tar ut ett par byxor.
    Och sen dessutom kan stoppa tillbaka den utan att använda kofot.

Bra lappar med pris, tvättbarhet och annan information.

Inga pojk och flick avdelningar utan bara kläder som hänger i storleksordning. ( möjligtvis färgkordinerat så det inte blir ett rörigt intryck )

Kaffemaskin vore underbart men jag tror inte att det är genomförbart.
    Möjligtvis ett café avgränsat från kläderna.

• Burberry

Tycker NK:s barnavdelning kan vara modellexemplar. Sorterat enligt märke, överskådligt. Enda nackdelen är att det är lite trångt, jatack till bredare gångar.

Är affären inte i ett köpcentrum så tycker jag det är viktigt med dörren, att man enkelt kommer in med barnvagn ensam, helst automatiska dörrar.

Inga trappor, utan ramper vid små höjdskillnader (tex mot trottoaren), hiss eller bra rulltrappor om i flera våningar.

Gärna lego- tvhörna för medföljande syskon, så man får titta i lugn och ro.

Viktigaste av allt är sortimentet, och att kläderna i affären är samma stil. Tycker inte man i en affär ska blanda preppy o unisex t.ex.

• Indianica

Lätt att ta sig fram och för oss med större barn är det bra med en lekhörna med t ex lego för då får man mer tid att strosa runt och kan handla mer

• yodi
    Flickan och kråkan skrev 2013-09-24 10:06:44 följande:
    samt kanske någon leksak för uttråkade barn sen kan det nog vara bra med breda gånger då det är många som har vagn.
Svar på tråden Hur vill ni att en barnklädesbutik skall vara?