• Haskel

Arga snickaren

Mitt tips är nog att hålla med, och erkänna att ni har problem, och har fattat dumma beslut. Att inte motsätta er hans förslag.
    Ni har ju trots allt kontaktat honom/programmet av en anledning, nämligen att ni har problem. Vill ni göra honom "arg", och framstå som "idioter, så är nog bästa tipset att motarbeta honom och förneka alla problem.

Tala om varför det gått så illa, och att ni saknat kunskap. Försök redan nu intala er att ert sätt inte fungerat, acceptera att förändringar måste ske.

• Haskel
    Anonym (Mamma) skrev 2013-09-24 11:58:45 följande:

Ja, vi är fullt medvetna om att vi har saknat både kunskap och planeringsförmåga under vår renovering. Så att motsätta sig honom har vi inga som helst planer på, vi kommer vara ärliga i hur vi har tänkt och om vår brist på kunskap.
    Var också förberedda på att han/dom kommer göra allt för att reta "gallfeber" på er. Programmet går trots allt ut på "idioter som inte fattar hur man renoverar huset" och den "smarta snickarn som blir förbannad/arg".

Han kommer säkert ställa frågor i stil med: "Hur faan kan man vara så dum att man köper ett hus som behöver renoveras, när man inte har kompetens"?
    "Varför i helvete köper man hus när man inte har råd att renovera" osv osv. 
  • Haskel
    Anonym (Mamma) skrev 2013-09-24 12:32:29 följande:

Jag som är lite het i mitt temperament har mkt jobb framför mig
    Ser ut som vi har ett riktigt underhållande program att se fram emot Skrattande
Svar på tråden Arga snickaren