• Anonym (Mamma)

Arga snickaren

Hej,
    Jag och min man har efter att vi skickade ett mail till arga snickaren fått ett erbjudande om att medverka i programmet. Det kändes helt rätt när vi skickade in vår ansökan och gör det fortfarande, men nu till funderingarna kring allt runt om..
    Vi har fått positiv respons från många, men vissa är oroliga över att vi kommer att framstå som idioter (det klipps så) och är oroliga över hur vi kommer att ta det när allt är klart.

Så jag söker nu andra som har medverkat eller känner någon som medverkat i detta program eller liknande program som kan bestätta lite om hur det var under och efter inspelning,. var det värt det osv.   

• Svar på tråden Arga snickaren
  • Anonym (hej)

Hej
    jag gillar arga snickaren vilken man men visst han är hård, mest rädd för om folk i er om givning kanske ringer socialen om det ser ut som ett h-vete hemma med mera

• Anonym (me)

Ni kan vara lugn för att ni kommer att framstå som rätt så korkade, den uppfattnignen får man ju om i stort sätt alla deltagare i arga snickaren, lyxfällan mm. Det är ju det som är poängen, folk som inte är kapabla att lösa sånt själva. Sedan är det ju bara att göra en avvägning. Ni får ju proffshjälp trots allt. 

• Anonym
    Anonym (Mamma) skrev 2013-09-24 11:02:13 följande:

Hej,
    Jag och min man har efter att vi skickade ett mail till arga snickaren fått ett erbjudande om att medverka i programmet. Det kändes helt rätt när vi skickade in vår ansökan och gör det fortfarande, men nu till funderingarna kring allt runt om..
    Vi har fått positiv respons från många, men vissa är oroliga över att vi kommer att framstå som idioter (det klipps så) och är oroliga över hur vi kommer att ta det när allt är klart.

Så jag söker nu andra som har medverkat eller känner någon som medverkat i detta program eller liknande program som kan bestätta lite om hur det var under och efter inspelning,. var det värt det osv.   

Kul! Var noga med vad ni säger bara så ska det nog gå bra. Se till att ha en bra kommunikation sinsemellan och säg inget ni kan ångra. Säg Hellre för lite än för mycket, då lär det vara svårt att klippa det till er nackdel. Bråka inte i programmet och visa er från er bästa sida. Vissa verkar ju bara köra på som vanligt men det funkar nog inte så bra om man inte vill framstå som en idiot. Som sagt, de klipper ju och då kan något som inte alls är negativt framstå som det i programmet.

Ibland ser man ju par som skriker till varandra inför kameran. Inte så lyckat kanske. Var lite extra medgörliga så är det nog Inga större problem
  • Anonym (Mamma)

Hej på dig Anonym(hej) :)
     Ett rent helvete ser det inte ut som (hoppas jag ;) ) men visst är vi i ett stort behov av hjälp, då vi tagit oss lite mycket "vatten över huvudet". En renovering är ju väldigt vanligt att den lätt barkar ut, om man kan säga så :)

• Anonym (Mamma)
    Anonym skrev 2013-09-24 11:10:08 följande:
    Kul! Var noga med vad ni säger bara så ska det nog gå bra. Se till att ha en bra kommunikation sinsemellan och säg inget ni kan ångra. Säg Hellre för lite än för mycket, då lär det vara svårt att klippa det till er nackdel. Bråka inte i programmet och visa er från er bästa sida. Vissa verkar ju bara köra på som vanligt men det funkar nog inte så bra om man inte vill framstå som en idiot. Som sagt, de klipper ju och då kan något som inte alls är negativt framstå som det i programmet.

Ibland ser man ju par som skriker till varandra inför kameran. Inte så lyckat kanske. Var lite extra medgörliga så är det nog Inga större problem

Ja, jag sa detsamma till min man, vi bråkar ju väldigt sällan. Jag kommer absolut inte köra något "spel för galleriet", jag kommer vara mig själv och hoppas att det inte blir allt för fel ;)
  • Dimitra

Jag har inte deltagit men tittar på programmet En sak jag tänkt är att det ibland är uppenbart att det klipps ihop en dialog som är filmad under olika dagar så om jag skulle vara med skulle jag definitivt ha olika kläder varje dag

Lycka till med renoveringen, hur ni än gör

The Dimitra universe.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (me) skrev 2013-09-24 11:09:33 följande:
    Ni kan vara lugn för att ni kommer att framstå som rätt så korkade, den uppfattnignen får man ju om i stort sätt alla deltagare i arga snickaren, lyxfällan mm. Det är ju det som är poängen, folk som inte är kapabla att lösa sånt själva. Sedan är det ju bara att göra en avvägning. Ni får ju proffshjälp trots allt. 

Ja det har du rätt i, att man framstår som rätt korkad och inte är nog kompetent i att lösa situationen själv- Det är ju det som är själva poängen med dessa program..
    Men samtidigt får vi hjälp med att lösa mkt av renoveringen och kan njuta av vårt då säkrare och förhoppningsvis finare hem, tillsammans och inte var för sig då det snickras på varsitt håll. 
  • Anonym (Mamma)
    Dimitra skrev 2013-09-24 11:16:21 följande:
    Jag har inte deltagit men tittar på programmet En sak jag tänkt är att det ibland är uppenbart att det klipps ihop en dialog som är filmad under olika dagar så om jag skulle vara med skulle jag definitivt ha olika kläder varje dag

Lycka till med renoveringen, hur ni än gör
    Smart tips, det ska jag se till att göra Men kanske måste skriva på ett kontrakt där jag måste ha samma kläder varje dag
  • Dimitra
    Anonym (Mamma) skrev 2013-09-24 11:21:26 följande:
    Smart tips, det ska jag se till att göra Men kanske måste skriva på ett kontrakt där jag måste ha samma kläder varje dag
    Hahahahaha...det skulle inte förvåna mig
    The Dimitra universe.
  • Anonym (hej)

Men annars skör på det, folk glömmer ju en då, alltså du o din familje är med i ett avsnitt sen kommer säker tio till jag har sett en del avsnitt och mins bara jerker för han fastade i hjärtat han som byggde förstor hus bara för han kan

Men jo kan det rädd er men kolla upp era försäkringar var ju någon som fick sitt hus ner bränt eller hur det var någon fick fukt skada i hela köket en dyr historia  

Svar på tråden Arga snickaren