Anonym (Mamma) skrev 2013-09-24 11:02:13 följande:
Hej,
Jag och min man har efter att vi skickade ett mail till arga snickaren fått ett erbjudande om att medverka i programmet. Det kändes helt rätt när vi skickade in vår ansökan och gör det fortfarande, men nu till funderingarna kring allt runt om..
Vi har fått positiv respons från många, men vissa är oroliga över att vi kommer att framstå som idioter (det klipps så) och är oroliga över hur vi kommer att ta det när allt är klart.
Så jag söker nu andra som har medverkat eller känner någon som medverkat i detta program eller liknande program som kan bestätta lite om hur det var under och efter inspelning,. var det värt det osv.
Kul! Var noga med vad ni säger bara så ska det nog gå bra. Se till att ha en bra kommunikation sinsemellan och säg inget ni kan ångra. Säg Hellre för lite än för mycket, då lär det vara svårt att klippa det till er nackdel. Bråka inte i programmet och visa er från er bästa sida. Vissa verkar ju bara köra på som vanligt men det funkar nog inte så bra om man inte vill framstå som en idiot. Som sagt, de klipper ju och då kan något som inte alls är negativt framstå som det i programmet.
Ibland ser man ju par som skriker till varandra inför kameran. Inte så lyckat kanske. Var lite extra medgörliga så är det nog Inga större problem