Inlägg från: SupersurasunkSara |Visa alla inlägg
  • SupersurasunkSara

Arga snickaren

Anonym (Mamma) skrev 2013-09-24 14:28:38 följande:
    Jag var som din man för 1 år sedan, ville absolut inte skämma ut mig i tv och känna sig urbota korkad. Min man däremot tyckte att vi skulle ge det en chans... Nu 1 år senare har jag insett att det skulle krävas ett mirakel för att vi ska klara oss ur denna situation, som är totalt ohållbar och tanken på att vara med i tv skrämmer mig inte längre
    , jag ser det som en möjlighet för oss att få ett fungerande och hållbart liv tillsammans. Vi har också barn och har renoverat huset i 6 års tid, valt att lita på andras kunskaper som lett det till en katastrofisk situation.
    Jag tycker ni ska vara med. Ja, ibland sitter jag och förfasar mig över hur dumma en del är men jag vet också hur lätt det är att bli hemmablind och att man kan blir alldeles handlingsförlamad av kaos som man inte ser någon ände på.
    Visst, man måste kunna säga ifrån när ens partner hittar på vanvettiga saker som sen inte blir klart MEN partnern hittar ju inte på allt vanvettigt på en gång och ibland hinner de dra igång det hela innan man ens kommit hem. Som exempel. Det blir liksom normalt efter att man har gått i det ett tag.

Skyll inte ifrån er och klanka inte ner på varadnra, så går det nog bra. Minns en familj för ett tag sen som jag verkligen tyckte gjorde ett bra jobb, de hade försökt allt de kunde, sa ärligt som det var, de försökte inte skylla ifrån sig och det gillade jag. När de kan se att ja, jag har latat till mig eller vad det nu kan vara. Anders var heller inte så arg i det programmet upplevde iaf jag.         
  • SupersurasunkSara

Skyll inte ifrån er dock ang de ekonomiska valen, säg bara att ni gjorde en felprioritering och nu vill ni komma tillrätta med det.

Håller dock med om att vissa deltagare har uppfattats som mindre intelligenta, men det kan ju även vara nervositet och annat som gör att de får lite black out och svarar goddag yxskaft. För mig är behållningen mest att se tips som de ger ibland och att se resultatet.  

• SupersurasunkSara
    Anonym (Mamma) skrev 2013-09-24 15:55:05 följande:
    Nej, hade inga planer på att ta upp de ekonomiska, enbart vara ärlig i att vi har prioriterat åt helvete.. Har inte sett alla avsnitt så de mindre intelligenta kan jag inte uttala mig om, men som du skriver så kan det nog ha mycket med nervositet att göra.. En annan kommer väl verka lite puckad till o från, men va fan, det kan jag bjussa på
    Det kanske de tar upp, vet inte om de har gjort det innan dock. Ett tips är att du säger att du är nervös, om du är det.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (xxx) skrev 2013-09-24 16:00:07 följande:
    Frågan är om TV-teamet låter dom komma undan med det. Att vara förståndiga och bara säga "ja, vi gjorde en felprioritering och nu är vi här", är ju inte vad programmet går ut på. De kommer ju att pressa TS och hennes man om varför de inte kunde fixa huset själva, varför de var så naiva och godtrogna, varför de inte har pengar att renovera för osv osv. Allt för att snickaren ska kunna bli arg på något. Och risken är stor att de går i försvarställning, och vips, så framstår de som otroligt korkade människor som dessutom skyller på andra. Förnedringen är ett faktum.
    Självklart kommer de utsättas för press, mend et rä de (vad jag förstår) medvetna om och kan i förväg förbereda sig för att undvika det värsta.

Det är ju bara att svara att vi litat på fel personer och sen kunde vi inte reda upp det själva, vi prioriterade fels aker att åtgärda först, eller vad det nu kan vara. En av familjerna klarade sig ypperligt bra med det iaf  
  • SupersurasunkSara
    Mandi74 skrev 2013-09-24 16:43:49 följande:
    Vart det du som hade varit med? Hur kan du annars säga självklart om vad det kommer bli utsatta för? 

Spelar ingen roll hur de framställs, de har ett ansvar gentemot sina barn. Kan man inte lösa sina problem själva och blev erbjuden hjälp, då tar man den. 
    Nej Jag har inget hus, men har haft och jag vet hur det kan bli när det känns övermäktigt till slut.
    Jag har sett programmet och jag har sett att Anders ibland går på och pressar för att han inte får den reaktionen som produktionsbolaget är ute efter.

Jag har hela tiden peppat TS till att vara med, så det sista du skriver vet jag inte om det är riktat till mig?
  • SupersurasunkSara
    Anonym (Never) skrev 2013-09-24 18:46:52 följande:
    Det är det verkligen. En nära bekant jobbar som frilansare på TV och han berättade att det är mest nötter som ställer upp på TV. Hade aldrig någonsin gjort det, hur kasst mitt hus än var. A L D R I G. Även om det är schysst att få lite hjälp förstås ;.). Men sen ska man leva som en idiot för hela livet, eller så länge man nu blir ihågkommen som paret som inte klarade av sina projekt själva utan var tvungna att bli förnedrade på TV för att få ihop det. Nej tack, då jobbar jag hellre och betalar hantverkare för hjälpen, i det dolda. Naturligtvis drar jag inte in människor som blivit sjuka under tiden de renoverat i min bild av tv-medverkandet, de har ju inget att skämmas för. 
    Jag minns ETT enda par helt ärligt och det för att det var en skolkompis till dottern som var med. Andra minns jag inte specifikt mer än att jag ibland tycker att de verkar mer än livligt naiva och en och annan karl som är mer än lovligt gåpåig och burdus eller en och annan kvinna som bortskämt vill att mannen ska lösa problemen. Ingen exakt dock, minns inte var de bor, vad de heter, hur de ser ut etc.

• SupersurasunkSara
    Anonym (Mamma) skrev 2013-09-24 19:53:03 följande:
    Tack för alla uppmuntrande inlägg. Tyvärr ska det ju alltid cirkulera personer som känner ett stort bekräftelsebehov och bara måste lägga sig i.. Man måste inte vara inne och läsa på min tråd om man anser mig vara provocerande eller idiot, finns andra trådar att följa då ist
    Har sett samma val av anonym signatur i andra trådar och även där beter sig personen som en idiot. Förmodligen någon som inte har något bättre för sig än att provocera i trådar.
Svar på tråden Arga snickaren