• Ramborg

Arga snickaren

Anonym (Mamma) skrev 2013-09-24 11:37:23 följande:
    Ja det är ju lite det man hoppas på, att man bara har sina 15 min in fame Vi har en väldigt bra hemförsäkring som täcker alla tänkbara senarion. Jag minns också honom väl, faktiskt den enda jag minns

Ni kommer att framställas som korkade men det skulle kosta otroliga summor att ha så många hantverkare där i flera dagar, så det kanske är värt det.
    42.
  • Ramborg
    Queenie70 skrev 2013-09-24 15:25:59 följande:
    Visst kan man ha mycket nytta av att få vara med i programmet, så länge man vet vad man gör och ger sig in på.

Vissa avsnitt av detta program har jag själv dock upplevt som mycket obehagliga, då jag uppfattat deltagarna som rent av utvecklingsstörda och inkapabla att förstå vad de utsätter sig för. Där anser jag det oetiskt av produktionsbolaget att använda sig av dessa människor. 

Håller med! Det är roligt och inspirerande att se, men vissa avsnitt ger en dålig smak i munnen. Olustigt.
    42.
  • Ramborg
    Queenie70 skrev 2013-09-24 15:42:09 följande:
    Jag tycker en del deltagare har varit över gränsen rejält, där det är uppenbart oetiskt att använda dem. Vilka de är tänker jag inte berätta då jag upplever att jag bidrar till problemet. Det handlar inte om att jag anser att begåvningshandikappade inte ska få bestämma över sitt liv, utan om att jag anser det cyniskt och spekulativt av vinstdrivande företag att exploatera dessa människor för tittarsiffror.

Jag har sett två avsnitt som jag anser stämmer in på din beskrivning. Min första impuls var att länka till dem för att förklara, men du har naturligtvis rätt i att det vore olämpligt.
    42.
Svar på tråden Arga snickaren