• Anonym

Arga snickaren

Anonym (Mamma) skrev 2013-09-24 11:02:13 följande:

Hej,
    Jag och min man har efter att vi skickade ett mail till arga snickaren fått ett erbjudande om att medverka i programmet. Det kändes helt rätt när vi skickade in vår ansökan och gör det fortfarande, men nu till funderingarna kring allt runt om..
    Vi har fått positiv respons från många, men vissa är oroliga över att vi kommer att framstå som idioter (det klipps så) och är oroliga över hur vi kommer att ta det när allt är klart.

Så jag söker nu andra som har medverkat eller känner någon som medverkat i detta program eller liknande program som kan bestätta lite om hur det var under och efter inspelning,. var det värt det osv.   

Kul! Var noga med vad ni säger bara så ska det nog gå bra. Se till att ha en bra kommunikation sinsemellan och säg inget ni kan ångra. Säg Hellre för lite än för mycket, då lär det vara svårt att klippa det till er nackdel. Bråka inte i programmet och visa er från er bästa sida. Vissa verkar ju bara köra på som vanligt men det funkar nog inte så bra om man inte vill framstå som en idiot. Som sagt, de klipper ju och då kan något som inte alls är negativt framstå som det i programmet.

Ibland ser man ju par som skriker till varandra inför kameran. Inte så lyckat kanske. Var lite extra medgörliga så är det nog Inga större problem
  • Anonym
    Anonym (Mamma) skrev 2013-09-24 11:16:11 följande:

Ja, jag sa detsamma till min man, vi bråkar ju väldigt sällan. Jag kommer absolut inte köra något "spel för galleriet", jag kommer vara mig själv och hoppas att det inte blir allt för fel ;)
    Absolut. Man kan vara sig själv och ändå visa sig från sin bästa sida. Ofta har man ju några bra sidor och några dåliga. Se till att bara ta fram de bra ;) men om ni sällan bråkar med varandra tror jag att det ska gå bra. De är ju ofta de som bråkar mest som framstår som de största idioterna. Jag tror det är värt det för att slippa betala superhöga kostnader till inhyrd personal.
  • Anonym
    Anonym (granne) skrev 2013-09-24 21:02:20 följande:

Hej!En av våra grannar fick hjälp av arga snickarn för några år sedan.Det blev verkligen jättebra
    och de var så himla nöjda:).Paret hade inga relationsproblem alls,och det blev heller knappt något
    bråk i tv.Bara lite missuppfattningar men inte alls så farligt så de började bråka osv.Deras hus var så
    gammalt och i stort behov av renovering så tyvärr så hann inte AS med team göra klart allt som behövdes.
    men som tur var så lämnade AS massor av material kvar till dem så de kunde fortsätta själva.det  som
    är så bra är ju att de får allting gratis.Allt det material som AS lämnade kvar var värt över 700000 kr.så jag skulle lätt ställa upp och vara med i tv för att få allting gratis.Skit samma om man blir förnedrad osv 

Bra att din granne var nöjd. Arga snickaren gör aldrig klart allt. De ser till att folk hamnar på rätt köl och får hjälp på vägen. Har aldrig varit med om att programmet gjort klart allt. En av övningarna för familjen i slutet är ju att Planera sin tid och beräkna hur lång tid det kommer ta att göra klart allt som finns kvar. Så räkna inte med att få allt gjort ts, även om de gör mycket.
Svar på tråden Arga snickaren