Inlägg från: Anonym (Never) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Never)

Arga snickaren

LoPax skrev 2013-09-24 18:36:09 följande:
    3. Visst, det klipps, men ärligt talat, en heeeel del som är med i den här typen av program är idioter.  
    Det är det verkligen. En nära bekant jobbar som frilansare på TV och han berättade att det är mest nötter som ställer upp på TV. Hade aldrig någonsin gjort det, hur kasst mitt hus än var. A L D R I G. Även om det är schysst att få lite hjälp förstås ;.). Men sen ska man leva som en idiot för hela livet, eller så länge man nu blir ihågkommen som paret som inte klarade av sina projekt själva utan var tvungna att bli förnedrade på TV för att få ihop det. Nej tack, då jobbar jag hellre och betalar hantverkare för hjälpen, i det dolda. Naturligtvis drar jag inte in människor som blivit sjuka under tiden de renoverat i min bild av tv-medverkandet, de har ju inget att skämmas för. 
  • Anonym (Never)

Ändrade mig, nu när jag har läst alla dina inlägg så äh, kör på. Se till att vara nyanserade och vettiga i programmet bara och spela inte alltför mycket offer så kommer ni snart att vara bortglömda i det offentliga. Och dessutom ha ett fint hus och så kan ni koncentrera er på annat som är roligare än att renovera! 

• Anonym (Never)
    Anonym (hej) skrev 2013-09-24 18:50:46 följande:
    men man kommer ju inte ihåg alla avsnitt? tror du alla tänker på det sen

hennes vänner vet ju varför?

jag ser avsnitt kanske sen nästa vecka är det ett nytt

det slutar ju alltid bra  
    Jag tänkte snarare på alla i omgivningen som varje gång de ser nån av dem i mataffären kommer att relatera till Arga snickaren, och det då blir svårt att få en annan bild av dem än den som de misslyckade, förvirrade hus renoverarna. Men som jag skrev sen - om de ser till att ta ansvar och ger en vettig bild i tv så kanske de möts av respekt och sympati istället. 
  • Anonym (Never)
    Anonym (Never) skrev 2013-09-24 18:54:22 följande:
    Jag tänkte snarare på alla i omgivningen som varje gång de ser nån av dem i mataffären kommer att relatera till Arga snickaren, och det då blir svårt att få en annan bild av dem än den som de misslyckade, förvirrade hus renoverarna. Men som jag skrev sen - om de ser till att ta ansvar och ger en vettig bild i tv så kanske de möts av respekt och sympati istället. 
    Oj, inte meningen att särskriva
  • Anonym (Never)
    Anonym (Mamma) skrev 2013-09-24 19:53:03 följande:
    Tack för alla uppmuntrande inlägg. Tyvärr ska det ju alltid cirkulera personer som känner ett stort bekräftelsebehov och bara måste lägga sig i.. Man måste inte vara inne och läsa på min tråd om man anser mig vara provocerande eller idiot, finns andra trådar att följa då ist
    Du får nog försöka ha en lite coolare framtoning sen när det gäller,annars kommer du nog att framstå som rätt störig i programmet
  • Anonym (Never)
    SupersurasunkSara skrev 2013-09-25 09:12:17 följande:
    Jag minns ETT enda par helt ärligt och det för att det var en skolkompis till dottern som var med. Andra minns jag inte specifikt mer än att jag ibland tycker att de verkar mer än livligt naiva och en och annan karl som är mer än lovligt gåpåig och burdus eller en och annan kvinna som bortskämt vill att mannen ska lösa problemen. Ingen exakt dock, minns inte var de bor, vad de heter, hur de ser ut etc.

Som jag förklarade sen: Den omgivning som finns kommer att för alltid relatera till familjen som var med i Arga Snickaren när de ser dem. Om Ulla i Gällivare inte minns dem från något TV-program spelar ingen roll (om de nu inte bor just i Gällivare), men alla de stöter på kommer att göra det, för alltid. Om de inte är med om något annat väldigt specifikt som uppmärksammas istället. Och det är väl okej att bli ihågkommen som de som var med i Arga snickaren men då får man ju sköta sina kort rätt så man inte skämmer ut sig fullständigt. Jag tycker TS ska ta sig en riktig funderare över hur hon ska framställa sig själv i TV. Med tanke på hur hon  uttrycker sig här har jag en känsla över att hon kommer att göra sig själv och sin familj till åtlöje. 
  • Anonym (Never)
    Anonym (Mamma) skrev 2013-09-25 12:06:00 följande:
    Skulle du kunna tänka dig att ge mig lite konstruktiv kritik och tala om för mig hur jag framställer mig? Eftersom du menar att jag kommer att göra mig och min familj till åtlöje
    Japp, så gärna så. För det första: Ber du om råd, lyssna och tacka för dem, oavsett om de faller dig i smaken eller inte. 
    Håll inte på med någon sarkastisk ironi, det kommer ingen att gilla dig för. Att dra in "höga hästar" och annat sånt är mycket otrevligt. Sätt inte heller på dig en offerkofta eller skyll ifrån dig, men det rådet har du redan fått.   

Var schysst och ödmjuk, sätter någon igång och gapa så tacka för inputen och släpp det sedan. Då kommer folk att på riktigt tycka att vilken trevlig tjej, stackars stackars dem som råkade ut för så oärliga vänner. Hon som verkar så ödmjuk och allt!  
    Lycka till!  
  • Anonym (Never)
    Anonym (Mamma) skrev 2013-09-25 12:29:14 följande:
    Tack! Jag är ganska dålig på att ta det på ett bra sätt när någon säger/skriver något som inte "faller mig i smaken", någonting jag jobbar på då jag väldigt ofta tar till försvarställning. Uppskattar din ärlighet och din input och ber om ursäkt för mitt taskiga bemötande.
    Jag vet, det är superjobbigt! Men så märker man hur bra resultat det ger och hur bra man mår över att själv ta ansvar för sitt beteende och man inser att man inte måste ta allt personligt. Och plötsligt så har man integrerat det nya beteendet och så går det lättare! Nu tycker jag verkligen ni ska köra på och se till att nyttja hjälpen så mycket som möjligt så att ni får färdigt någon gång. Får börja kolla ordentligt på programmet så kanske man kan luska ut vem som är ni.
  • Anonym (Never)
    Anonym (Mamma) skrev 2013-09-25 13:00:30 följande:
    jag kanske tar och vinkar lite diskret
    Haha
Svar på tråden Arga snickaren