• traveler

Är du en känslomänniska?

Om man röstar nej här så betyder det inte att man inte har känslor. Däremot är det så att vissa människor har lättare för att bli ledsna, arga, glada, sårade, berörda, etc för saker och ting. Vissa styrs också mer av sina känslor och gör val därefter. Känslomänniskor reagerar oftast starkare på saker än andra. De kan också ha mycket lättare för att känna empati för andra människor men också känna skuld och ångest när de egentligen inte borde göra det.

Med dessa kriterier skulle jag säga att jag inte är en känslomänniska av det slaget.  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 21:24
    Jag skulle också vilja tillägga att jag tycker det verkar som att känslomänniskor reagerar starkare på orättvisor också. Vilket är bra enligt mig.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du en känslomänniska?
  • La Lola

Ja fy fasiken...o det är skitjobbigt.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • traveler
    La Lola skrev 2013-09-24 13:08:26 följande:
    Ja fy fasiken...o det är skitjobbigt.

På vilket sätt är det jobbigt?
  • traveler
    Shorona skrev 2013-09-24 13:10:09 följande:
    Usch ja!

Men det har ju sina fördelar också.
  • La Lola
    traveler skrev 2013-09-24 13:12:00 följande:

På vilket sätt är det jobbigt?
    Det går så fort när en känsla kommer att allt annat liksom försvinner...särskilt när jag blir ledsen.
    Det är svårt att förklara....

• traveler
    La Lola skrev 2013-09-24 13:15:32 följande:
    Det går så fort när en känsla kommer att allt annat liksom försvinner...särskilt när jag blir ledsen.
    Det är svårt att förklara....

Tror du att det kan bli svårt när två personer är av den här typen och skall leva tillsammans. Min sambo är nämligen en känslomänniska men inte jag och jag tror att det är därför det fungerar.
  • La Lola
    traveler skrev 2013-09-24 13:22:54 följande:

Tror du att det kan bli svårt när två personer är av den här typen och skall leva tillsammans. Min sambo är nämligen en känslomänniska men inte jag och jag tror att det är därför det fungerar.
    Det är jag övertygad om.
  • annca

Kan inte riktigt svara vare sig ja eller nej.

Jag bliir lätt ledsen eller berörd, men blir nästan aldrig glad eller lycklig och ytterst sällan arg. Har iofs sedan jag fått barn lättare att bli arg, vilket jag inte minns att jag varit sedan jag var barn innan, men glad? Nej. Rynkar på näsan

Kan också gå långa perioder där jag inte känner nåt över huvud taget. Inte ledsen, inte glad, Inte arg. Har inte lust med något... Bara ett enda grått töcken.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • traveler
    annca skrev 2013-09-24 14:21:27 följande:
    Kan inte riktigt svara vare sig ja eller nej.

Jag bliir lätt ledsen eller berörd, men blir nästan aldrig glad eller lycklig och ytterst sällan arg. Har iofs sedan jag fått barn lättare att bli arg, vilket jag inte minns att jag varit sedan jag var barn innan, men glad? Nej. Rynkar på näsan

Kan också gå långa perioder där jag inte känner nåt över huvud taget. Inte ledsen, inte glad, Inte arg. Har inte lust med något... Bara ett enda grått töcken.

Det låter ju nästan som depression?
  • Supertorsk

Absolut inte. Vilket jag uppskattar mycket.

Den största fisken i en liten damm
Svar på tråden Är du en känslomänniska?