Privatsjukhus där man kan köpa undersökningar??
Hej,
för att göra en lång historia kort så har min lillasyster blivit så gott som torterad i över 8 månader i det skämt som kallas landstingsvård. Hennes symptom är vansinnigt smärtsamma och det har skapat en enorm minskning på hennes livskvalitet. Sjukhusläkare hävdar att det är psykiatrisk, psykiatrin hävdar att det inte är det, hon slängs mellan och medan hon lider försöker vi slåss för hennes rätt att få hjälp. Nu har det gått långt nog.
Vi är ingen rik familj, absolut inte, men jag vill ändå kolla om man inte kan hitta privata sjukhus som gör undersökningar mot betalning?
Jag känner att det självklart är moraliskt förkastligt att folk med pengar ska få bättre vård än de utan men just nu bryr jag mig inte, vi är beredd att offra vad som helst för att hon ska få sin utredning.
Men finns det? Hur hittar man det? Det är rätt avancerade tester jag hoppas hon kan få bla en kärlröntgen på hjärnan.
Jag läste nämligen om en man med chrones som betalade 10.000 kr för att få en ny typ av undersökning där han svalde en liten kamera som kunde filma hela hans tarmsystem. Om han kan få till en sån sak borde det väl inte vara omöjligt att få till andra tester?
Ja, vi har kontaktat patientnämnden och vi kämpar på, det tog 6 månader bara att få ut journaler och de är inte ens kompletta, det är ett helvete med byrokratiskt jobb att anmäla ett sjukhus.