• vaniljkaka

Blev ni smala efter pulverdiet?

Vill ha svar från er som testat pulverdieter. Man går ju ner i vikt, de gör man.. men syns de i spegeln också? 
    Jag har precis börjat  och det känns så omöjligt att pulverdiet kan få mig smal, visst jag går ner i kg men mer då???? 
  • Svar på tråden Blev ni smala efter pulverdiet?
  • zine

Gick ner en massa i vikt.. Tappa 50 kilo på 12 veckor.. Och då drack jag enbart pulver diet.. Först veckan gick jag ner 4 kilo... Ha tålamod .. Lycka till

• vaniljkaka
    zine skrev 2013-09-24 14:43:07 följande:
    Gick ner en massa i vikt.. Tappa 50 kilo på 12 veckor.. Och då drack jag enbart pulver diet.. Först veckan gick jag ner 4 kilo... Ha tålamod .. Lycka till
    Vad duktigt :) Men man ska ju inte köra mer än tre veckor står de :o 
  • celba

Körde pulverdiet i 6 veckor och gick ner 12kg. Alltså 2kg i veckan. Har hållt vikten sedan dess.

• vaniljkaka
    celba skrev 2013-09-24 20:24:24 följande:
    Körde pulverdiet i 6 veckor och gick ner 12kg. Alltså 2kg i veckan. Har hållt vikten sedan dess.
    ok,  men syntes de på kroppen då? såg du att du blivit smalare?
  • celba

Det syntes massor. Min sambo fotade mig varje vecka i trosor o bh. Bakifrån, framifrån och från sidan. Magen blev plattare, låren mindre, höfterna mindre och midjan mer markerad. Även halsen blev smalare. Varför tror du inte att det skulle synas?? Jag känner även stor skillnad på kläder.

• vaniljkaka
    celba skrev 2013-09-24 20:53:51 följande:
    Det syntes massor. Min sambo fotade mig varje vecka i trosor o bh. Bakifrån, framifrån och från sidan. Magen blev plattare, låren mindre, höfterna mindre och midjan mer markerad. Även halsen blev smalare. Varför tror du inte att det skulle synas?? Jag känner även stor skillnad på kläder.
    Åh vad bra :) Vet inte... känns bara som mitt fett sitter som berg hehe. Motionerade eller tränade du något specielt under tiden du åt pulver då?
  • alexs mamma

Alla de jag känner som ätit pulver går i princip upp alla kilon ( ibland fler) igen efter ett tag. Jag känner ingen som efter 5 år inte gått upp till ursprungsvikten eller mer efter den tiden....

• vaniljkaka
    alexs mamma skrev 2013-09-24 22:13:47 följande:
    Alla de jag känner som ätit pulver går i princip upp alla kilon ( ibland fler) igen efter ett tag. Jag känner ingen som efter 5 år inte gått upp till ursprungsvikten eller mer efter den tiden....
    Beror väl på hur man äter efter man slutat med pulvret? Äter man mindre kalorier än vad man ska och nyttig mat tror jag inte man går upp. Äter man pizza å läsk går man nog upp igen. Eller har ja fel?
  • EnGladPingvin

Pulver kan vara ett sätt att gå ner i vikt och det kommer att synas på kroppen, men vill man sen hålla vikten handlar det såklart om att ändra sin livsstil. De jag vet som använt sig av pulver är tyvärr typiska jojo-bantare. Pulver när de gått upp för mycket och är desperata. Sen lovar de sig själva att sköta maten och träningen, vilket de gör en kort tid för att sen återgå till gamla vanor och gå upp kilona de tappat. Då tar de till pulver igen och så håller det på. Jojobantningen gör till slut att ämnesomsättningen inte fungerar som den ska och det blir svårare och svårare för varje gång.

Själv skulle jag inte använda pulver, jag behöver riktig mat och för mig har lchf varit den enda metod som fungerar. Men man är olika och fungerar pulver för dig så kör på det, men bestäm dig redan nu för hur du tänker lägga om din livsstil i längden. Annars kommer du får svårt att hålla vikten och du vill inte hamna i jojobantning.  

• vaniljkaka
    EnGladPingvin skrev 2013-09-25 11:01:36 följande:
    Pulver kan vara ett sätt att gå ner i vikt och det kommer att synas på kroppen, men vill man sen hålla vikten handlar det såklart om att ändra sin livsstil. De jag vet som använt sig av pulver är tyvärr typiska jojo-bantare. Pulver när de gått upp för mycket och är desperata. Sen lovar de sig själva att sköta maten och träningen, vilket de gör en kort tid för att sen återgå till gamla vanor och gå upp kilona de tappat. Då tar de till pulver igen och så håller det på. Jojobantningen gör till slut att ämnesomsättningen inte fungerar som den ska och det blir svårare och svårare för varje gång.

Själv skulle jag inte använda pulver, jag behöver riktig mat och för mig har lchf varit den enda metod som fungerar. Men man är olika och fungerar pulver för dig så kör på det, men bestäm dig redan nu för hur du tänker lägga om din livsstil i längden. Annars kommer du får svårt att hålla vikten och du vill inte hamna i jojobantning.  

Ok tack för ditt svar:) Jag började ju banta genom att dra ner på kalorier och åt då redig nyttig mat, jag gick ner sen började jag byta ut lunchen mot pulver och nu har jag börjat gilla pulver så alla mål är pulver förutom middagen som brukar vara grönskar kött/fisk/fågel. 
    När jag e färdig med pulverdieten så börjar jag ju äta som jag gjorde när jag drog ner på kalorierna, nyttig mat... tror då inte jag går upp.  Hoppas pulverdiet syns på mig även att jag räknas som normalviktig men har mycket fett jag vill bli av med, jag e lite mullig.. :)
  • alexs mamma

vaniljkaka skrev 2013-09-25 10:08:12 följande:
    Beror väl på hur man äter efter man slutat med pulvret? Äter man mindre kalorier än vad man ska och nyttig mat tror jag inte man går upp. Äter man pizza å läsk går man nog upp igen. Eller har ja fel?

Jo visst beror det på hur man äter när man slutat med pulver. Men det finns ju en orsak till att börja med att man behöver äta pulver. troligtvis för att man precis som du säger äter fler kalorier eller fel typ av kalorier än vad men behöver och gör av med. Att då tro att dessa bekymmer försvinner bara för att man äter pulver under några veckor är naivt tycker jag. Man måste börja vid rotens källa och det är att fundera kring varför man behöver känner att man behöver pulver...

När jag säger att dem jag känner som ätit pulver för att gå ner i vikt inte lyckas hålla den efter fem år   är för att de inte lyckas ändra sina matvanor och sin livsstil det kan handla om sömn, kost, stress för lite motion mm och därför går de upp igen. Att gå ner i vikt är relativt enkelt det kan alla, men att behålla målvikten det är det svåra och det ju det som varit problemet från börja just att hålla vikten.

Själv är jag inte överviktig men gick upp över 30kg vid båda mina graviditeter. För 5 år sedan föddes mitt yngsta barn och då funderade jag själv på hur jag skulle bli av med mina extra kilon från graviditen. Pulver var ett alternativ men jag beslutade mig för att välja en annan väg, i mina ögon är pulver inte något som ja ville utsätta min kropp för och som sagt jag har sett allt för många som sliter och har det jättetufft på en pulverdiet, de går ner i vikt men fort upp igen... Jag valde att gå ner min vikt med hjälp av en GI kost. Det fungerade för mig jag som annars har lätt att gå upp i vikt håller fortfarande min målvikt 5 år senare. Jag har under hela tiden kunnat äta nyttig mat som gör mig nöjd och glad....
  • Jennie med ie
    vaniljkaka skrev 2013-09-24 20:50:41 följande:
    ok,  men syntes de på kroppen då? såg du att du blivit smalare?

Det känns rätt omöjligt att gå ner 50 kg utan att se smalare ut Ser man inte det är det knoppen det är nå't galet med...

De flesta vitkminskningsmetoder har en hög andel "återfall", d v s många går upp igen. En pulverdiet t ex kan vara en bra kickstart för många, men sedan är det generellt bättre ju mer "långsiktig" diet man har. Annars måste man liksom lära om igen när kuren är slut... och det är lätt att återfalla i gamla dåliga vanor.  
  • celba

Nix jag motionerade inget. Det orkar man inte när man går på pulverdiet och det är inte nödvändigt för viktnedgången. Viktigare att vara strikt med dieten istället, inte fuska och hålla sig till 5 påsar pulver per dag. Varken fler eller färre.

• vaniljkaka
    celba skrev 2013-09-27 22:19:10 följande:
    Nix jag motionerade inget. Det orkar man inte när man går på pulverdiet och det är inte nödvändigt för viktnedgången. Viktigare att vara strikt med dieten istället, inte fuska och hålla sig till 5 påsar pulver per dag. Varken fler eller färre.
    Okej va skönt att man inte behöver motionera. 
    Fast ibland råkar jag fuska :/ fan det e så svårt. vad händer om man fuskar då 
  • ACPK

Hur har det gått för er? Jag har gått på pulver och som övriga skriver så har man fantastiska resultat, bara man kan hålla sig till påsarna...😜 Jag har gjort resan en gång efter graviditet och gör samma resa nu igen, ska börja på pulver efter helgen tänkte jag. Jag har i te haft några problem att hålla vikten. Några kg upp och ner får man räkna med men inget återfall. Bara man äter sk normalt och inte frossar så är det i ga problem att hålla vikten. Jag tycker tvärtom att det är enormt skönt att det går relativt fort och att man ser resultat snabbt!

• Joss1mami

Hur går det för alla? Jag försöker hitta motivationen att köra igen snart. Jag gick ner 6 kg på två veckor som jag inte gått upp igen.
    Körde sophiakuren eftersom de va billigast och lättast att beställa. Tänkte köra kombinerat med ett vanligt mål mat om dagen.

Svar på tråden Blev ni smala efter pulverdiet?