Folksam utredningsinspektör
Läs noga igenom villkoren för din försäkring som du skal ta i anspråk. Troligen hemförsäkringen.
Det finns ett undantag, har du varit påverkad av sprit så kan rån/överfallsmomentet ogiltigt.
Se oxså hur villkoren ser ut beträffande om du aktivt har brukat våld, självförsvar, under händelsen.
Har du frågat på ersättning som kan vara oskäligt med hänsyn till din bostadsadress, inkomst eller så det bryter ut från dina " ramar " ?
Du måste kunna styrka allt, med kvitto och originalaskar osv.
Glöm inte att dessa personer till 99 av 100 är fd poliser och kan hämta uppgifter du aldrig trodde var möjligt eller anstod en anständig person ! Deras uppgift är att bryt ner din anmälan och plocka fram allt som är negativt för dig.
Du måste ha jävligt mkt på fötterna och veta med dig att din anmälan är exakt enl rätt och ärlig, minsta tveksamhet, och dom bankar sk..ten ur dig.
Har förflutet inom branchen, så jag vet vad jag talar om. Stod inte ut med att arbeta med att se alla personer som skurkar.
Jag skulle inte gå dit ensam, ta med dig en god vän eller om du har råd ett juridisk biträde !
Du har RÄTT att ta med dig vem du vill och behöver inte meddela detta i förväg.
Håll oss informerade om utgången, tror tyvär inte det är att leka med.