• livsmonstret

10 måsten i din garderob

Jag är en tjej som klär mig väldigt tryggt och säkert. Ett par jeans, en t-shirt eller ett linne samt en luvtröja över. Jag går nästan alltid i ett par sneakers. Detta var min tonårsstil och har inte vågat ändra den sen dess. Jag har problem med att ändra på mitt utseende på grund av att bekanta påpekar och ler på ett för mig otrevligt sätt för minsta lilla ändring.

Jag är nu 25 år gammal och tänkte då att det nu får vara nog med min osäkra personlighet när det gäller mitt yttre! Jag VILL klä mig kvinnligare och snyggare. Jag är en kvinna med väldigt snygg kropp, som jag borde och vill visa upp.

Vad är dina 10 "måsten" plagg i din garderob? Vad borde jag tänka på som "nybörjare" när det gäller mode? Jag är student, så kläderna kan inte vara för dyra i dagsläget. Jag är 166 cm lång och väger 53-54 kg.

Skicka gärna med länkar på exempel och tips på var man kan hitta just dina favoriter! :)

• Svar på tråden 10 måsten i din garderob
  • kajsalotta

1. Bra underkläder

2. Välsittande jeans (mörka färger)

3. Blusar i olika färger och mönster jag gillar

4. Enkla toppar/linnen. Svarta och olika färger. Ibland har jag 2 toppar på mig i 2 olika nyanser. Typ en ljusgrön och en mörkgrön, jättefint när man ser båda färgerna.

5. Kjolar i jearsey, finns billiga på H&M

6. Strumpbyxor i olika färger

7. Koftor att kombinera med

8. Basketdojjor, svarta klack-boots och ballerina

9. Sjalar

10. Välklippt/färgat hår och naglar

• livsmonstret

1. vad är bra underkläder för dig då? Just nu använder jag mig nästan uteslutande boxertrosor. När det gäller BH så matchar jag aldrig och har endast "t-shirt BH" (alltså ingen spets osv). Borde kanske kolla med sambon vad han vill att jag ska ha :)

3. blusar har jag aldrig ens testat i butik. Hur ska de sitta för att det ska vara snyggt, tycker du? Löst, tight?

Tack för din input! :D

• matildadl