Bädda i barnvagnen hösten/vintern?
Bor i Södra sverige INTE ända nere i skåne. Funderar på att nu i höst bara ha en mellanfodrad varken tunn eller jättetjock fleeceoverall men vad för filt ska man ha? En vanlig tunn fleece filt eller vad tycker ni? glömde skriva har en bebis som är 1 månad nu. Till vintern vet jag inte vad jag ska ha riktigt? Funderade på en sådan overallåkpåse alltså overall utan ben men måste man då ha fårskinn under? Och vad ska man ha för filtar över så det inte blir kallt och kan bebisen ha vanliga kläder under? Vill ju ha så smidigt som möjligt när man kommer in. Tänkte en sådan kan man ju bara knäppa upp utan att vecka bebisen? Funderade annars kanske på fårskinn mellantjock fleeceoverall men sedan vet jag inte vilka filtar där heller? Men då kanske fleeceoverallen var jobbig när man kommer in? Annars tänkte jag på mellantjock fleeceoverall och sedan vinteråkpåse? Eller kan man bara ha en mellantjock fleecejacka tossor till vinteråkpåsen? Och självklart till dessa alternativ mössa och vantar. Men vad skulle ni välja? Känns som overallsåkpåsen är smidig men blir den för kall med bara vanliga kläder under och inget fårskinn?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 09:42
Glömde fråga hur är lammskinnet från jysk?