Inlägg från: JennyStar88 |Visa alla inlägg
  • JennyStar88

Bädda i barnvagnen hösten/vintern?

Bor i Södra sverige INTE ända nere i skåne. Funderar på att nu i höst bara ha en mellanfodrad varken tunn eller jättetjock fleeceoverall men vad för filt ska man ha? En vanlig tunn fleece filt eller vad tycker ni? glömde skriva har en bebis som är 1 månad nu. Till vintern vet jag inte vad jag ska ha riktigt? Funderade på en sådan overallåkpåse alltså overall utan ben men måste man då ha fårskinn under? Och vad ska man ha för filtar över så det inte blir kallt och kan bebisen ha vanliga kläder under? Vill ju ha så smidigt som möjligt när man kommer in. Tänkte en sådan kan man ju bara knäppa upp utan att vecka bebisen? Funderade annars kanske på fårskinn mellantjock fleeceoverall men sedan vet jag inte vilka filtar där heller? Men då kanske fleeceoverallen var jobbig när man kommer in? Annars tänkte jag på mellantjock fleeceoverall och sedan vinteråkpåse? Eller kan man bara ha en mellantjock fleecejacka tossor till vinteråkpåsen? Och självklart till dessa alternativ mössa och vantar. Men vad skulle ni välja? Känns som overallsåkpåsen är smidig men blir den för kall med bara vanliga kläder under och inget fårskinn?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 09:42
    Glömde fråga hur är lammskinnet från jysk?

• Svar på tråden Bädda i barnvagnen hösten/vintern?
  • JennyStar88

Men hade ni fleeceoverall också`? Hade ni bara duntäcket eller när använde ni det? Och vad för sorts filtar hade ni om ni hade de?

• JennyStar88
    mp90 skrev 2013-09-26 10:24:41 följande:
    Jag hade åkpåse i vintras! Jättevarm o perfekt. De enda som behövdes var mössa vantar o om de va riktigt kallt en extra filt/tröja! Praktiskt om man kom in i affären eller så o bara dra upp åkpåsen så de inte blir varma! Rekomenderas vaaarmt:)!

Hur gammal var ditt barn då?
  • JennyStar88

Hur är sådana där overalls åkpåsar kan man inte ha en sådan? eller är de för kalla? måste man då ha ett fårskinn? eller går det med bara filtar över?

• JennyStar88

hur är det att lägga utklippt liggunderlag håller det värmen undertill? har en babytravel syskonvagn och liggdelen är ju lite mindre och tror inte jag får plats med åkpåse. Tänkte då att fårskinn tycker jag är så dyrt ju även att jag skulle vilja ha de =( Men kan man då inte ha ett utklippt liggunderlag undermadrassen sedan en overallsåkpåse och innekläder i den och sedan kanske någon fleecefilt över? Eller är de inte lika varma som en kanske vinteroverall? Tyckte det kanske var smidigt med en overalls åkpåse då man kan ha den i babyskyddet och knäppa upp så det inte blir för varm? Bära upp bebisen i den om hon inte vill ligga i vagnen`?

• JennyStar88

Eller vet någon hur lammskinnen på jysk är? Är de giftiga eller så? För de från Ikea ska man väl inte använda iaf?

Svar på tråden Bädda i barnvagnen hösten/vintern?