• Dora

Söker dig med ont i axeln och/eller handled

Jag har sedan en tid tillbaka ont i en led i axeln samt i vänster handled. Jag har varit hos läkare två gånger som har sprutat in kortison. Andra gången blev smärtan bättre men långt ifrån bra. Jag får ingen röntgen. Han säger att det är onödigt eftersom man ändå inte gör nåt åt problemet. Lite artros gör man inget åt. Jag är 38 år, har halva arbetslivet kvar. Jag måste hela tiden tänka på vad jag gör med min högra arm eftersom jag får ont i axeln om jag gör vissa rörelser.
    Min hobby är att åka motorcykel och att virka. Av båda dessa aktiviteter får jag svinont i handleden. Så pass att jag får koppla med ren viljestyrka.
    Ska det behöva vara såhär? Hur ont ska man behöva ha och hur mycket ska man behöva offra i sitt liv innan man får hjälp? Om man opererar, blir man inte bra då? Oskuret är bäst säger läkaren. Må så vara men som sagt, blir man inte bra efter en operation?
    Finns det någon som har haft liknande problem som kan berätta hur det har gått?   

• Svar på tråden Söker dig med ont i axeln och/eller handled
  • Dora

Ondast gör det om jag tex lägger höger hand på vänster axel. Då gör det ont långt ut på axeln lite framåt och strålar ner i armen.  
    Det lät besvärligt med operationen. Hur mår du nu luppisen? Är den axeln helt bra?

Jag har blivit tillsagt att träna med gummiband. Men det gör ju ont. Känns inte bra alls.
    Kan inte riktigt förstå hur träning ska få bukt med atrosen men så är jag ju ingen läkare heller...

Jag har provat massage. Dock inte den du rekommenderar Furstinna. Min läkare säger dock att massage inte hjälper eftersom det sitter i leden. Massören säger tvärt om.        

• Dora

Nu när jag googlade på shiatsu massage så såg jag att det är typ så min massör gör.

• Dora

Det är väl en ren gissning antar jag eftersom jag inte gjort någon röntgen.
    Det var en privatläkare med specialitet inom leder/smärta/sportskador.

Skönt att du är bra i din axel nu. Hoppas du får hjälp med den andra om du skulle behöva det.   

• Dora
    Furstinna skrev 2013-09-27 13:28:31 följande:

Men är han/hon shiatsu massös? Jag har fått massage många gånger men shiatsu är något helt annat, använda mycket utomlands men i Sverige har vi inte kommit särskilt långt.

Nej det är hon inte men hon använder sig av tryck istället för "knådning". Hon letar upp små punkter och trycker på dem. Mycket effektivt. Plågsamt men effektivt. Inte mot mitt nuvarande ploblem dock.
Svar på tråden Söker dig med ont i axeln och/eller handled