• Barn2

moderkakan?

Jag vet vad man gör med placentan (moderkakan) i Ryssland.

I moderkakans och navelsträngens blod finns det stamceller som är en bra reserv (som finns nästan bara där) till behandling av olika slags sjukdomar: t. ex. cancersjukdomar, njursjukdomar, hjärtsjukdomar, leversjukdomar, muskelsjukdomar och många andra. På vissa kliniker i Ryssland använder man sig av "cellterapin". Så efter förlossningen tar sjukvårdspersonalen moderkakan och skickar iväg den till ?

Så är det.

• Barn2

Jag hörde att somalier (tror jag) äter en liten bit av moderkakan precis efter att barnet födds. Usch!!!!!!!!! Vad är det för tradition? Vad betyder den?

• Barn2

Jag vet inte om det har med svält att göra :) Men som jag läst så användes denna "metod" även på 70-80-90 talet i Sovjetunionen. OCH denna metod ANVÄNDS i USA och ÄR framgångsrik :) Och USA svälter säkert inte :)

• Barn2

Bimsan, eller du menade att ryssar äter moderkakan pga brist på järn och protein???????????????????????????????????????????????????????????????

• Barn2

just det jag sitter här och garvar åt det också, har föreställt mig detta :))))))))

• Barn2

Maria79: Det menar du inte?!? :))))))))))))))))) Kanske lite vitlök? :)))))))

• Barn2

2Bimsan:

Jag har läst en artikel som är skriven på ryska (jag kan läsa ryska) och det är där jag har läst det.

Och ang. Etiopien och ätande av en bit av navelsträngen (inte moderkakan tror jag..) så det hörde jag ngn berätta på jobbet (jobbar inom sjukvården). Och det är män som äter den inte kvinnor. Usch igen.

Kram :)

• Barn2

Jo, tack för länken till artikeln :) Jag gillar att läsa sånt :)

Svar på tråden moderkakan?