Moderkaksavlossning
Mitt barn föddes 8 veckor för tidigt pga Moderkaksavlossning. Söker nu andra mammor som varit med om samma. Att prata & ventilera lite med.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-30 10:22
Tänkte att jag kunde berätta lite om våran historia..
I v 25 åker jag in till förlossningen pga 48h magvärk. De säger att jag fått uvi (trots att jag inte känt av symptomen). Får åka hem igen & fram till v 32+0 är allt lugnt. Mår som "vanligt".
Tidigt på morgonen i vecka 32 åker jag in till förlossningen pga magvärk igen. De säger att jag har uvi (fortfarande inte några symptom). De säger även att det är påhitt och att jag inbillar mig. Men jag blir ändå inlagd för observation.
Senare på kvällen så känner jag att "vattnet gick", men det var moderkakan som lossnade, blodet forsade ut och jag blev inom 5 minuter inrullad till operationsbordet.
Sonen mådde trots omständigheterna bra, vi låg 3 veckor på neo.
Han har förkylningsastma/ansträngningsastma/astma idag (han är 2 år). Samt att han eventuellt behöver operera bort halsmandlar &/eller polyperna.
Vi har försökt nästan 1 år nu, för att få syskon, men min mens är helt oregelbunden, och trots kalendermetod & ägglossningstest så blir vi inte gravida.