Inlägg från: Stjärnebo |Visa alla inlägg
  • Stjärnebo

Symptom på tandsprickning?

Min 3 månaders bebis har börjat bete sig lite konstigt. Hon verkar liksom vara irriterad på ngt och har svårt att komma till ro när hon ska sova. 
    Anledningen till att jag frågar om just tandsprickning är att hon hela tiden tuggar på händerna hon just har funnit.
    Förut sög hon på fingrarna när hon var hungrig om handen råkade hamna där men nu tuggar hon medvetet på knogarna.

Finns det andra symptom jag bör kolla?

3 månader e ju lite tidigt att få tänder men jag själv fick min första tand vid 4 månader så vet att det går att få tidigare.

Tacksam för svar :) 

• Svar på tråden Symptom på tandsprickning?
  • Stjärnebo

Glömde nämna det att hon dregglar massor! :)
    Ligger hon på mage så blir det en stor blöt pöl :P

Har köpt en liten bitring man kan lägga i kylen så den blir kall och har testat att gnugga den lite mot tandköttet men då vill hon typ bara suga på den. ^^ Hon älskar sin napp så hon tror ju att det är den jag försöker stoppa dit.

Hon får väl tugga på händerna då och så får vi se om det kommer någon tand om en månad, 3 månader eller om fler månader :) 

• Stjärnebo
    Morsprins skrev 2013-09-28 15:31:23 följande:
    Min 3 månaders tuggar medvetet på sina händer och dreglar oerhört mycket. Han är väldigt kinkig och lätt irriterad. I övrigt verkar det skönt när man gnuggar fingret. Hoppas på att det inte tar allt för lång tid innan dom tittar fram. :)
    Det e jobbigt med dregel och med bebisar som är gnälliga.
    Hoppas han får en liten mjölktand snart :)
  • Stjärnebo
    annox skrev 2013-09-28 21:51:57 följande:
    Min son gjorde samma saker när han var tre månader, var helt säker på att det var tänderna. På hans åtta månaders dag kom det två första
    Oj, 5 månader senare.. Kan det verkligen klia i tandköttet så tidigt då?
    Fast varför skulle dom annars dregla så?
    Jaa.. Många frågor men det är som det är. Man får se helt enkelt :) 
Svar på tråden Symptom på tandsprickning?