Mirali skrev 2013-11-08 18:54:35 följande:
Jaha, okaj. Ja, det får jag ju erkänna att jag inte har. Men som jag sa förut tycker jag inte alls att det behöver vara något fel i det. I vissa fall är det säkert den bästa möjliga lösningen.
Det jag försökt säga är ju bara att det inte är samma sak som att vara tre föräldrar (som naturligtvis inte är föräldralediga alla samtidigt utan i så fall kanske en i taget).
Eller tycker du det?
Jag säger inte heller det är samma, men jag ser ingen storre skillnad ur bebisens synvinkel att lämna bort en bebis till en utomstående som ju blir en del av bebisens liv lika mycket som en annan vuxen inom familjen som inte tar hand om det hela tiden varje dygn 24/7. Man behover inte älska en bebis for att tillgodose dess behov.
Nu var ju inte det här en diskussion om detta heller, men det irriterar mig bara när folk generellt i samhället verkar tycka det är helt ok med både tre och fler "foräldrar", men det blir ett ramaskri så fort man nämner att en utomstaende faktist också kan axla en bra omhändertagande roll. (Visst, de kan ju sluta sitt jobb och behova ersättas, men folk skiljer sig ju också, det finns ju inga garantier mot nåt).