• Anonym (ONT)

Har så vansinnigt ont, får ingen hjälp, snälla läs!

Har drabbats av en dunderförkylning som mynnade ut i en bihåleinflammation av allra värsta sort. Jag brukar få detta elände vid förkylningar men detta är helt klart det värsta jag nånsin varit med om, jag har så FRUKTANSVÄRT ont!! Var på VC i lördags, fick ej antibiotika då jag är allergisk mot
    Kåvepenin och samtidigt gravid i v8, vilket gör det svårt att hitta en sort som är ok. Åkte på natten till akuten då jag hade så fruktansvärt ont, fick penicillin. Och nu? Jo jag fick den trevliga biverkningen att spy som en kalv av medicinen. Och att spy med denna huvudvärk, är det värsta jag nånsin upplevt Jag hittar ingen smärtlindring som hjälper, svullnaden och trycket vägrar försvinna, huvudvärken är så vidrig!! Har pratat med VC idag igen men ska bara avvakta.
    Jag ringer snart ambulans i ren jävla panik, har så hysteriskt ont, vad fan ska jag göra?!

• Svar på tråden Har så vansinnigt ont, får ingen hjälp, snälla läs!
  • Anonym (:()

Köp alvedon som stolpiller, funkar för mig när jag inte kan svälja eller spyr. Sen finns det i vissa mataffärer en halstablett i en brun liten pappersaktig påse, som heter Dr Dryels (tror jag). Den är perfekt att lösa upp 5-10 st i kokande vatten och andas in, sen kan du dricka det. Smakar mentol och honung.

• Anonym (:()
    Anonym (:() skrev 2013-09-30 13:48:09 följande:
    Köp alvedon som stolpiller, funkar för mig när jag inte kan svälja eller spyr. Sen finns det i vissa mataffärer en halstablett i en brun liten pappersaktig påse, som heter Dr Dryels (tror jag). Den är perfekt att lösa upp 5-10 st i kokande vatten och andas in, sen kan du dricka det. Smakar mentol och honung.
    Jag menar alltså att du ska andas in ångorna, inte vattnet....
  • Anonym
    Anonym (:() skrev 2013-09-30 13:48:25 följande:
    Jag menar alltså att du ska andas in ångorna, inte vattnet....
    Tack för tipsen. Allt är av intresse just nu!
  • LekkerDing

Det är nog tyvärr bara att härda ut, så ont kan det ju inte göra, vem blir inte påverkad i bihålorna nångång? Du kan ju inte få narkotika, vilket man inte får ändå så för detta. Ta och skölj näsan med koksalt flera ggr/dag. Och vänta ut.

• Scrubs81
    Anonym (.) skrev 2013-09-30 13:15:42 följande:
    Då kanske nyttan för modern överväger den potentiella risken för fostret i detta fall i och med att man inte sett några fosterskador med terapeutiska doser.

Skulle då inte jag våga mig på i just den vecka hon är i, skillnad på att ha ett färdigutvecklat foster som bara ska växa. Tror nog modern hellre har ont än riskerar att få missbildat barn, även om risken är mkt liten!
  • Anonym

Alltså det gör verkligen helt sjukt ont. Brukar som sagt få ont av bihålorna vid förkylningar men detta... Börjar nästan luta åt hjärnhinneinflammation?! Är så vidrigt. Åkte med hem till mamma och pappa för att slippa ha barnen klättrandes på mig.

• Grävling 75

Nja, det borde de väl ha sett på sänkan i så fall. Om du inte fick penicillin i första vändan borde det väl inte varit så förhöjt. Ta filmjölk med kåvepeninet så ska du se att du får behålla det så att det verkar.

• Anonym (fy)

Jag har också åkt på en dunderförkylning som har mynnat ut i fruktansvärd bihåleinflammation trots att jag ätit slemhnneavsvällande, sprayat med Nasonex, sköljt med kanna, andats in ångor, haft vitlök i näsan... och allt vad man nu kan hitta på. I lördags fick jag nog och for till VC och fick antibiotika. Nu har jag ätít den i 3 dagar och absolut ingen förbättring. Mår sämre. Är trött, alltså fruktansvärt trött, helt obeskrivligt trött och matt. Huvudvärk som blivit vä´rre och absolut värst är det bakom ögonen, ligger helst och blundar. Börjar kännas hopplöst. Orkar inte ha det så här. 

• Anonym

Har nu behållit pencillinet i 1,5, yes! Hoppas det stannar i magen, orkar inte spy. Huvudvärken är densamma och nu har ena ansiktshalvan svullnat upp, hela ögat hänger. Nej crp:n var på 85 så den var normal för infektionen så att säga.

• Anonym
    Anonym (fy) skrev 2013-09-30 19:33:46 följande:

Jag har också åkt på en dunderförkylning som har mynnat ut i fruktansvärd bihåleinflammation trots att jag ätit slemhnneavsvällande, sprayat med Nasonex, sköljt med kanna, andats in ångor, haft vitlök i näsan... och allt vad man nu kan hitta på. I lördags fick jag nog och for till VC och fick antibiotika. Nu har jag ätít den i 3 dagar och absolut ingen förbättring. Mår sämre. Är trött, alltså fruktansvärt trött, helt obeskrivligt trött och matt. Huvudvärk som blivit vä´rre och absolut värst är det bakom ögonen, ligger helst och blundar. Börjar kännas hopplöst. Orkar inte ha det så här. 

Stackars dig! Det enda jag kan säga är att jag vet hur det är hoppas du blir bättre snabbt!!
Svar på tråden Har så vansinnigt ont, får ingen hjälp, snälla läs!