Snusat o rökt över 30 år, en ask 100´s å en dosa lössnus om dan om inget särskilt inträffade då gick det snabbt upp i 2 askar cigg per dag.
Kört Champix i 25 dagar nu, slutade röka samtidigt som jag började kuren, i några dagar körde jag e-cigg. Så när det kändes för jävligt, puffade jag några bloss på e-ciggen istället. Gjorde det de 4-5 första dagarna.
Slutade snusa 12-13 dagar in på kuren då jag insåg att jag inte hade direkt behov av nikotinet. Dock tvungen att köpa nikotinfria snuspåsar, då vanan av att ha nåt under läppen inte avtagit.
Tycker inte jag sover sämre med Champix, inte bättre heller för den delen.
Lite nedstämd, sen om det beror på Champix eller det faktum att man blir av med sina 2 "bästa vänner" vill jag låta vara osagt. Är inte så nedstämd att det märks utåt, men lite sådar bara. Inget som inte jag kan hantera.
Jag tror folk googlar för mkt och såklart då får alla symptom som kan uppstå...
Skrivits om dödsfall pga depression pga Champix, men jag tror att de förmodligen hade gjort det ändå,
nu var det bara så att de tog detta preparatet och då får det såklart skulden.
Grejen är att VILJAN måste finnas till 100% annars är det inte lönt...
Är man inte taggad till 100% så kan det nog kvitta vad man gör.
Sen tror jag mycket att man måste stålsätta sig för att inte ta det där "prova på skiten igen"-blosset som så många gör. Fast de konstaterar att det smakar skit, så trillar de ofta dit kort period efter igen.
Bättre låta bli, trots att det inte är så lätt kanske.
Lycka till därute, Ni som försöker blir nikotinfria!
/Schade