• Längtar1985

Pergotime pga för lång mencykel?

Hej. Ja om du försöker att bli gravid så kan du få det. Hur länge har ni försökt och hur länge har du varit utav preventivmedel? Jag är själv inne på min andra pergotime kur och håller tummarna att det tar sig denna gång. Jag hade oxå väldigt lång cykel och efter första kuren så vart den normal igen. Dock är ju biverkningarna jobbiga med tabletterna men så värt det om man lyckas.

• Längtar1985

Du kan absolut få pergotime även fast du har egen ägglossning. Jag har oxå egen ägglossning och mens varje månad. Vi har försökt sedan maj 2012. Maj 2013 började vi vår utredning och alla prover både mina och min mans visade inget fel. Vad är hystorskopi för något, varför måste man göra den? Jag tror jag fortsätter med pergotime Max fyra kurer sen börjar jag jaga IVF som jag har fått remiss på. Lång väntetid dock :(

• Längtar1985

Jag har inte fått spola mina äggledare. Min gynekolog har inte sagt att det ens finns som alternativ. Vet däremot en kompis som gjorde det innan hennes insemination.
    Varför gick det inte för dig att göra det vaken? Det gör inte ont sa min kompis.
    Kostar det inte jättemycket pengar att söva dig?   

Vårdgarantin i Stockholm är 3 månader men Karolinska sa att dom inte kunde hålla den men att jag kan få en tid på en privatklinik. Problemet är att dessa också är fulla.. Så man måste ligga på mer än vad jag gjort men jag har ju haft så stora hopp på att det ska fungera utan IVF och att det skulle vara sista utvägen så därför har jag inte lagt ner så mycket tid på det.  

Svar på tråden Pergotime pga för lång mencykel?