• Anonym (Hjälp!)

Gravid med min älskare!

Det är såhär, att jag har ett sexuellt förhållande med en kille som är sambo med en annan kvinna! Vi har träffats då och då, och haft ljuvlig sex.
    Jag är singel, har två barn och är 40+! Han är sambo, har inga barn..

Nu har jag blivit gravid, trots preventivmedel, och jag vet inte vad jag ska ta mig till!

Säkert är det många av er som nu tycker att jag gjort fel, som haft en relation med en upptagen man, och moraliskt sett tycker jag också det! Vi träffades då de hade en paus i sitt förhållande, och jag fick känslor för honom!

Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till! Behålla barnet (om jag ska ha fler barn, så är detta sista chansen!), riskera att bli ensam med tre barn? Eller ska jag ta bort det?

Behöver hjälp med råd! Jag är vilsen, vet inte vad jag ska ta mig till! Jag har ännu inte berättat om detta för pappan i fråga!!  

• Svar på tråden Gravid med min älskare!
  • Anonym (.....)

Det verkar som att du vill behålla. Men är rädd för "om du klarar det", med hänsyn till tidigare barn osv. Hur gamla är dina barn? Jag tänker, när jag läser det du skriver - "Klart att du klarar det" =). Du är 40 år, plus. Dvs - ingen förvirrad 19-åring som råkat bli gravid. Klart att du klarar det =). Om du vill, så fixar du det - oavsett om mannen vill vara med eller inte. Hur långt gången är du i graviditeten?

• Anonym (fy faaan)
    Med Lem skrev 2013-10-02 16:15:31 följande:

Det inlägget var helt onödigt. Ts behöver stöd i att fatta det för henne bästa beslutet inte fördömanden.

Behövde hon moralisk support innan? Det var ingen enskild händelse, klart hon är djupt besviken på det faktum att hon gjort bort sig. Ska hon få min empati tycker du? Varför skulle jag respektera en person som uppenbart bara haft sitt eget bästa i tankarna. Stödet får hennes man och barn.
  • Nettisen

Ts lever ensam med sina barn. Hon hade tyvärr oturen att kära ner sig i en man som gick tillbaka till sitt ex... Men som fortsatte att träffa TS vid sidan om. Känslor kan man tyvärr inte rå för. Det är mannen som gjort fel med att vara otrogen ...

Abort är inget man gör hur som helst...

• Nettisen
    Anonym (fy faaan) skrev 2013-10-02 16:43:26 följande:

Behövde hon moralisk support innan? Det var ingen enskild händelse, klart hon är djupt besviken på det faktum att hon gjort bort sig. Ska hon få min empati tycker du? Varför skulle jag respektera en person som uppenbart bara haft sitt eget bästa i tankarna. Stödet får hennes man och barn.
    Förresten tror inte jag att ts har behov av din empati
  • Anonym (Hjälp!)

Nej, jag känner absolut inte att jag har gjort bort mig, faktiskt! Jag kärade, som sagt, ner mig i den här mannen, och nu blev det såhär. Jag har inte varit otrogen mot någon! Jag lever ensam sen ett år tillbaka, och träffade den här karln för några månader sen!

Jag tar inte lättvindigt på att jag är gravid!

Och vad menar (fy faaaan) med att jag förstör mina barns liv??? Jag gör ALLT för mina barn, så gott jag förmår, de är värda ALLT! Vi har ett bra hem, stabil ekonomi, vänner och familj, och ett väldigt bra liv! Mina barn är väldigt trygga, trots att de är skilsmässobarn! De har både sin mamma och pappa, och träffar oss båda lika mycket! Vi bor dessutom väldigt nära varandra, pappan och jag!

Och vad skulle jag ljuga om? Hur skulle jag kunna ljuga om att jag är gravid? Det blir svårt!!

Jag blir faktiskt ledsen över att någon, för mig helt okänd människa, kallar mig slampig! Det är jag inte! Ja, det är inte en önskvärd situation jag befinner mig i, men jag måste försöka göra det bästa av den, och fatta ett beslut som jag kan ta konsekvenserna av! Att göra abort är något som jag inte vet om jag klarar av, att behålla överväger stort! Jag fixar det, även om jag måste fixa det ensam!
    Men först måste jag prata med pappan. Jag hoppas att jag träffar honom i nästa vecka!

Tack alla ni för era svar, det uppskattas mycket att jag får stöd och råd av er (de flesta).  

• Anonym (M)
    Anonym (Hjälp!) skrev 2013-10-02 17:22:22 följande:

Nej, jag känner absolut inte att jag har gjort bort mig, faktiskt! Jag kärade, som sagt, ner mig i den här mannen, och nu blev det såhär. Jag har inte varit otrogen mot någon! Jag lever ensam sen ett år tillbaka, och träffade den här karln för några månader sen!

Jag tar inte lättvindigt på att jag är gravid!

Och vad menar (fy faaaan) med att jag förstör mina barns liv??? Jag gör ALLT för mina barn, så gott jag förmår, de är värda ALLT! Vi har ett bra hem, stabil ekonomi, vänner och familj, och ett väldigt bra liv! Mina barn är väldigt trygga, trots att de är skilsmässobarn! De har både sin mamma och pappa, och träffar oss båda lika mycket! Vi bor dessutom väldigt nära varandra, pappan och jag!

Och vad skulle jag ljuga om? Hur skulle jag kunna ljuga om att jag är gravid? Det blir svårt!!

Jag blir faktiskt ledsen över att någon, för mig helt okänd människa, kallar mig slampig! Det är jag inte! Ja, det är inte en önskvärd situation jag befinner mig i, men jag måste försöka göra det bästa av den, och fatta ett beslut som jag kan ta konsekvenserna av! Att göra abort är något som jag inte vet om jag klarar av, att behålla överväger stort! Jag fixar det, även om jag måste fixa det ensam!
    Men först måste jag prata med pappan. Jag hoppas att jag träffar honom i nästa vecka!

Tack alla ni för era svar, det uppskattas mycket att jag får stöd och råd av er (de flesta).  

Frågan jag ställer mig är barnets situation. Kommer pappan ta sitt pappansvar på distans även om det inte blir något mer mellan er? Det kan bli jobbiga situationer...
  • Björnbärspaj
    Anonym (fy faaan) skrev 2013-10-02 16:43:26 följande:

Fast ts är ju singel.
  • Anonym (Samma)

En liten undran. Vad är att ta pappaansvar på distans? Har man barn i smyg som man träffar lite då och samtidigt ger ekonomiskt stöd? Jag är novis men jag hamnar kanske själv i samma sits. Har inte riktigt funderat på hur en sådan roll kan se ut.

• saraasse

Skit i dem som kallar dig slampig dem har inget annat o komma med? Var stark i dig själv

Du är säkert en super mamma

:) lycka till med snackat med din älskare

Kramar

• Fetton kan stanna hemma i köket

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGråter

Svar på tråden Gravid med min älskare!