• Anonym (2barnsmamma)

Jobba hemifrån

Hej jag har två stycken barn under 4 år som jag är hemma med och min man jobbar heltid.
    Jag vill nu bidra med lite pengar till hemmet men ändå ta hand om mina barn tills dom börjar skolan.

Kan ni hjälpa mig komma på ett arbete jag kan sköta hemifrån? Det behöver inte vara med full lön utan bara ett par tusen extra i månaden gärna mer.

• Svar på tråden Jobba hemifrån
  • Anonym (same old...)

Den här frågan kommer ju gång på gång..på gång. Att folk letar efter ett arbete som ger pengar helt utan ansträngning.

helst ska det gå att göras dagtid medans barnen är hemma. Tror tyvärr det blir svårt, de arbeten som går att sköta helt hemifrån är oftast telefonbundet. ex telesex, intervjuer, försäljning, och då går det inte att ha barn omkring sig som låter. Telefonsex är väll det ända jag kan tänka mig som går att sköta helt hemifrån, men då krävs det en förstående man och så massa nattjobb. Men visst, då gär det nog att dra in ett par tusen i månaden.

• Anonym (Anna)
    Anonym (2barnsmamma) skrev 2013-10-02 11:01:56 följande:
    Hej jag har två stycken barn under 4 år som jag är hemma med och min man jobbar heltid.
    Jag vill nu bidra med lite pengar till hemmet men ändå ta hand om mina barn tills dom börjar skolan.

Kan ni hjälpa mig komma på ett arbete jag kan sköta hemifrån? Det behöver inte vara med full lön utan bara ett par tusen extra i månaden gärna mer.
    Jag är imponerad, två barn hemma och du kan ändå hinna med att jobba.

De flesta här på FL kan bara ta hand om ett barn Flört
  • Anonym (2barnsmamma)

Nej inget telefonsex tack..
    Jag menar inte att det ska komma in pengar på banken utan minsta ansträngning, något måste det väl finnas som jah kan göra när jag får lite tid över eller när barnen somnat på kvällen?
    Eller plugga på distans men jag har ingen möjlighet att ta mig till skolan för eventuella prov osv,  någon med erfarenhet?

• Kjell2

Översättning, sök på översättningbyrå
    Tvätt och strykjobb, leta kunder bland grannar och bekanta
    Skrivjobb, t ex författare, journalist
    Korrekturläsning
    Baka och sälj
    Konst och konsthantverk

• Kerubmamman

Studera på distans, gärna något som du har användning av på arbetsmarknaden när barnen börjar skolan. 

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (2barnsmamma)
    Kjell2 skrev 2013-10-02 11:56:09 följande:
    Översättning, sök på översättningbyrå
    Tvätt och strykjobb, leta kunder bland grannar och bekanta
    Skrivjobb, t ex författare, journalist
    Korrekturläsning
    Baka och sälj
    Konst och konsthantverk
    Hur går man tillväga med att jobba med konst osv? 
    jag är en väldigt kreativ person som älskar att måla,teckna,sjunga,skriva baka mm
  • Anonym (2barnsmamma)
    Kerubmamman skrev 2013-10-02 11:59:33 följande:
    Studera på distans, gärna något som du har användning av på arbetsmarknaden när barnen börjar skolan. 
    Kan man studera utan att komma till skolan överhuvudtaget? Jag har väldigt svårt att ta mig från våran lilla by här , vill väldigt gärna plugga dock
  • Kerubmamman
    Anonym (2barnsmamma) skrev 2013-10-02 13:30:39 följande:
    Kan man studera utan att komma till skolan överhuvudtaget? Jag har väldigt svårt att ta mig från våran lilla by här , vill väldigt gärna plugga dock
    Ja, det finns många distansutbildningar som inte har sammankomster. Men det beror också på din bakgrund, behöver du läsa upp nåt på komvux? Vad har du för intresseområden? Folkhögskola eller högskola? 
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • woopie

Hör av dig om du vill och vågar testa på att arbeta med Telefonsex! Det är roligt och spännande.

KOMMUNIKATION är a och o i ALLA förhållanden!!
Svar på tråden Jobba hemifrån