• Anonym (2barnsmamma)

Jobba hemifrån

Hej jag har två stycken barn under 4 år som jag är hemma med och min man jobbar heltid.
    Jag vill nu bidra med lite pengar till hemmet men ändå ta hand om mina barn tills dom börjar skolan.

Kan ni hjälpa mig komma på ett arbete jag kan sköta hemifrån? Det behöver inte vara med full lön utan bara ett par tusen extra i månaden gärna mer.

• Svar på tråden Jobba hemifrån
  • Kjell2
    Anonym (2barnsmamma) skrev 2013-10-02 13:27:14 följande:
    Hur går man tillväga med att jobba med konst osv? 
    jag är en väldigt kreativ person som älskar att måla,teckna,sjunga,skriva baka mm

Konst - tillverka och försök sen sälja via t ex Tradera eller Blocket, alternativt hitta någon återförsäljare i närheten.

Sjunga - finns en viss eferfrågan på artister till fester, kyrksammankomster, skolor, hem för äldre och sjuka odyl men det kräver att du kan ta dig hemifrån.
  • Anonym (Glad)

Jag tjänar mycket på att sälja på Tradera! Dels säljer jag egna barnens urväxta kläder och leksaker, men även andra saker från hemmet och vuxenkläder. Dels älskar jag loppisar och där kan man göra otroliga fynd! (som sedan går att sälja betydligt dyrare på Tradera!)
    Som exempel, hittade en vinteroverall stl 74 på en loppis, fint skick, 50 kr. Vet att den kostar 399 kr ny på Kapp-Ahl för 1 1/2 år sedan (för köpte själv en till sonen)
    Detta loppisfynd sålde jag på Tradera för 410 kr!!! Det säger en hel del om köphetsen som en budgivning drar igång... 

Ett annat tips, bli kontaktfamilj. Det var vi under alla år då mina barn var små. Inget man blir rik på rent ekonomiskt, men det drygade ut inkomsten så att vi kunde snåla med föräldradagarna och vara hemma länge. Den stora vinsten var  att det var så himla ROLIGT och gav så mycket positiva upplevelser både för vår familj och den familj/barn vi hjälpte! 

• Oskar Kolehmainen
    Hejsan, jag har själv letat efter dessa trådar och tips osv och jag har faktiskt lösningen till era problem..

Jag började själv med detta koncept för ett tag sen och jag kan säga att det har förändrat mitt liv totalt.. 

Jag kommer aldrig behöva jobba 8-10 timmar om dagen längre, jobbar max 2-3 timmar per dag och jag tjänar mer än 2ggr de jag gjorde när jag jobbade den vanliga vägen..

Många kanske tänker att hur kan de vara sant osv och det gjorde jag också i början, jag trodde inte på de alls men efter att jag varit i kontakt med många som gjort exakt samma sak så börja saker och ting förändras..

Jag lever idag bara genom detta och arbetar bara hemifrån och jag är så stolt över att jag vågade testa, det har förändrat mitt liv så enormt..

Är det ngra frågor så skriv ett mejl till mig på ''Oskarkmarketing@gmail.com'' så svarar jag och vägleder dig om du behöver hjälp med att börja och starta jobba hemifrån..

Har precis börjat blogga om det så ni kan gå in på mina bloggar och läsa vidare men som sagt är det ngt så bara skriv ett mejl så hjälper jag er mer än gärna.

livingthelifeuwant.blogspot.se/

jobbaahemma.blogspot.se/ 
  • Julia1245
    Kjell2 skrev 2013-10-02 11:56:09 följande:
    Översättning, sök på översättningbyrå Tvätt och strykjobb, leta kunder bland grannar och bekanta Skrivjobb, t ex författare, journalist Korrekturläsning Baka och sälj Konst och konsthantverk

Journalistjobb? Hahahaha, jo tjena!
  • Anonym (e)
    Anonym (2barnsmamma) skrev 2013-10-02 11:01:56 följande:

Hej jag har två stycken barn under 4 år som jag är hemma med och min man jobbar heltid.
    Jag vill nu bidra med lite pengar till hemmet men ändå ta hand om mina barn tills dom börjar skolan.

Kan ni hjälpa mig komma på ett arbete jag kan sköta hemifrån? Det behöver inte vara med full lön utan bara ett par tusen extra i månaden gärna mer.

Vet inte hur dina barn är, men vi har två barn som är 6 och 4år som min man är hemma med samtidigt som han jobbar. Det blir många SENA kvällar pga att det ej går att jobba på dagen pga barnen. Det är svårare än man tror. 
  • 4Älskade

Hej TS!

Om du fortfarande är intresserad av att arbeta hemifrån så skriv till mig så kan jag berätta vad jag gör! Bästa hälsningar

• jonatilj

Råkade se den här tråden då jag själv letade efter tips och ser direkt att de flesta svar är skamlös reklam för sin egen verksamhet. Att det inte finns någon administratör som tar bort alla dessa inlägg är en gåta.

• Anonym (Alexandersson)

Ipsos har extra arbete med telefonintervjuer hemifrån om det är intressant jobba.ipsos.se (det är ingen försäljning, utan man ställer bara frågor)

• Sadelbratt

Sälj begagnade böcker på nätet. Bokbörsen kör jag på. Studentlitteratur säljer nog bäst. Tar böckerna slut hemma kan man hitta nya på loppis/hos vänner som ska slänga. Man kan köpa storpack förbetalda "porto-påsar" på postens hemsida. Inte jättestor inkomst men det blir en del om man ligger i:)

Eller som någon skrev; skapa konst hemma (om du har talang) och sälj på blocket.

• wael

Tjäna  pengar genom att sälja på eBay

För några år sedan var jag skeptisk när det gällde att sälja saker på eBay. Kan man verkligen tjäna pengar om man gör det? När testade  jag att sälja några saker på eBay  gjort jag över $ 1,000. Vi har många saker i huset  som vi kan sälja. Kanske?

Det finns ett par fina skor i din garderob som du aldrig kommer att änvnda dem .
    Några gamla baseball-kort .
    Du har ny bärbara  och vet inte vad du ska göra med din gamla .
    Alla dessa saker ? och tusentals andra ? kan göra pengar på eBay.
    Du kan köpa biliga saker från secand hand eller rödaskorset sedan försälja de per högt pris till de andra som behöver dem .
  • wael
    Du kan tjäna snabba pengar  genom affiliatemarknadsföring . Du behöver inte varken hemsida eller blogg . Du behöver bara Youtube kanal . gör en video och  forklara  det som du ska sälja  snabba-pengar.org/
  • Anonym (Ensam2barn)
    Hej, jag vill bara tipsa om detta.
    Jag är ensamstående med två barn under 3år.

Har försökt hitta något att leva på, jag satt med försörjningsstöd förut.

Nu lever jag gott med mina barn.
    Kan jag kan du :)

bit.ly/2jVAjDK
Svar på tråden Jobba hemifrån