• iaseia

    Nytt abonemang, ny mobiltelefon ?

    Jag har en fråga, ska ringa till min operatör (som är tre) och fråga snart, men vill veta lite mer så jag inte gör bort mig.

    För två år sedan tog jag ett abonemang 3Pott på 24månader, en iphone 4, efter ett år så gick telefonn sönder och det gick på garantin, jag fick ut en ny ochbehöll mitt abonemang. Alltså är abonemanget två år men telefonen är bara ett år.

    Nu i början av året typ mars så bytte jag upp mitt abonemang till 3max, (då fick jag även trogen kundrabatt) jag märkte dock att det inte räckte för mig och nu för bara två -tre månader sedan bytte jag upp till 3total, vilket jag är jättenöjd med.

    Om jag minns rätt så gick mitt första abonemang ut typ i maj och jag funderar på om jag borde kunna få en ny mobil nu då?
    Min iphone har spruckit på glaset och den kommer ju absolut inte gå på försäkring eller garantin.

    Nu till min fråga, kan man bara ringa till dem och fråga om man kan få en ny mobil så där.
    Jag antar att jag kanske inte har någon bindningstid nu då när den har gått ut, men jag är beredd att binda mig ytterligare 24månader för att få en ny mobil.

    Är jag helt fel ute?

    När jag gå in på tre och kollar på deras mobiler och klickar på deras abonemang och så där så kostar ju mobilen 0 kronor om man binder sig på 24månader.

    Om det nu är så att jag kan få ut en ny mobil
    vilken skulle jag välja ?

    Egentligen vill jag inte ha iphone igen och enligt de jämförelser jag har gjort med mina prioriteringar så tycjer jag inte att det är någon bra mobil.
    Jag är inne på samsung galaxy S4eller xperia z1, dom är något stora för min smak, men allt annat är mycket bättre än iphone.
    Taltid och passningstid är grymt mycket bättre än på iphonre.
    Kameran bildupplöning är mycket bättre
    Skärmupplösningen är ju bättre (anatar att det blir bättre med större skärm också)
    och ram minnet är också bättre.

    Är det något annat man bör tänka på

    Uppdaterade min iphone 4 nu till ios 7 och sen dess har ju hela telefonen blivit mycket seg, till och med facebook laggar liksom.

    Ja några frågor från mig, hoppas att någon kan besvara dessa.
    Hoppas någon vet om man kan få en ny mobil och kan berätta om sina erfarenheter om mobiler.

  • Svar på tråden Nytt abonemang, ny mobiltelefon ?
  • iaseia

    Jag har då inte betalt någt under de två åren jag haft min iphone

    och när jag fyller i på tres hemsida så står det noll kronor...

  • iaseia

    De abonemang jag har nu står på 649kronor, jag betalar minus 40 % (260) rabat alltså 389 kronor i 24 månader, lite under 10.000, dessa telefoner ligger i inköpspris runt 5-6000 kronor så tror att den summan är inbakad i abonemangskotsnaden.

  • Hannah76
    iaseia skrev 2013-10-02 15:03:44 följande:
    De abonemang jag har nu står på 649kronor, jag betalar minus 40 % (260) rabat alltså 389 kronor i 24 månader, lite under 10.000, dessa telefoner ligger i inköpspris runt 5-6000 kronor så tror att den summan är inbakad i abonemangskotsnaden.

    Ja precis...?
  • Meus Veritas

    Själv fick jag just detta medelsnde från tre:

    Hej! Just nu har vi kampanjpris på vårt mest kompletta Pott-abonnemang. Nu endast 449 kr/mån i 24 mån, använd hela potten upp till 499 kr. Samsung Galaxy S4 eller HTC One ingår när du förlänger! Ring 0735300413 så berättar vi mer. Mvh 3

    Så joo du kan få en mobil om du bider upp dig utan att betala för mobilen

  • Hannah76
    Meus Veritas skrev 2013-10-02 15:49:14 följande:
    Själv fick jag just detta medelsnde från tre:

    Hej! Just nu har vi kampanjpris på vårt mest kompletta Pott-abonnemang. Nu endast 449 kr/mån i 24 mån, använd hela potten upp till 499 kr. Samsung Galaxy S4 eller HTC One ingår när du förlänger! Ring 0735300413 så berättar vi mer. Mvh 3

    Så joo du kan få en mobil om du bider upp dig utan att betala för mobilen

    Fast de har ju då redan bakat in kostnaden för mobilen i abonnemanget.
  • Hannah76
    Meus Veritas skrev 2013-10-02 16:58:59 följande:
    Ja fast du får ju ringa för allt

    Ja men du får säkert betala för annat, typ uppkopling osv osv.
  • iaseia

    Nej Pott abonemanget hade jag från början och "fick" då min ihpone fyra, betalade aldrig e krona över 499:-

    Samma med abonemanget jag har nu, fastjag harmer surf på detta, 3000sms och 3000 fria samtals minuter. 20gb surf.

    Får ringa i morgon och höra vad de säger, tycker ju att jag borde få en ny mobil nu när bindningstiden på de första abonemanget har gått ut.
    Om det är så att det krävs att man binder upp sig 24 månader så tycker jag att det är värt det.

Svar på tråden Nytt abonemang, ny mobiltelefon ?