Sweet16 skrev 2013-10-11 12:10:19 följande:
Tack för alla tips.
Blev att jag köpte den där play2learn hammar-bollbanan och sen beställde jag en bonito hopphäst och bobbycar från england för det blev billigast. Så nu har jag både till present och julklapp :)
Jag beställde 1:a generationen Bobbycar då jag tyckte det var mest utseende som skillde mot den nya varianten. Nu lästa jag dock att det sitter tystare hjul på den nya och att många föräldrar tydligen stört sig på just ljudet från den äldre modellen när barnen leker inomhus (kan ju vara ett rent marknadsföringstrick med).
Någon som upplevt att det blir störande när barnet åker runt med bilen inomhus (vår lägenhet är inte så stor så man kommer nog vara i samma rum oavsett).
Jag köpte en bobby car med släp på myrorna förra veckan, för att även kunna ha en ute. Och idag var det premiäråk.....oh my god för den ljudvolymen!!! Jag har lagt en beställning på tysta hjul redan! Och detta var utomhus, kan inte ens föreställa mig ljudnivån inne. En annan liten smaksak med de nyare varianterna är, tycker jag, en mer ergonomisk sits och att det finns en liten skattgömma under ratten. På vår nyaste är det ett tanklock men det finns olika saker som man kan sätta där, tex en saftblandare.
Sen tänkte jag även på en annan sak. Detta var ju tips till en 1-åring, men till 2-årsdagen vill jag tipsa om en dockvagn. Mina har iaf älskat att köra omkring med den, både med och utan saker i vagnen. Vi köpte en med ställbart handtag för att de skulle kunna ha den både när de var små och när de blir äldre.