Inlägg från: Anonym (Anonym@) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym@)

Ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?

Anonym (sådär) skrev 2022-06-14 15:38:17 följande:
    Det är väl klart att det är egoistisk att tro att man kan bete sig hur man vill mot andra människor och ta för givet att de kommer acceptera det. Inte ens som singel kan du bete dig hur du vill mot varken vänner kollegor eller släktingar.

INGET förhållande mellan människor är villkorslöst, ALLA förhållande bygger på ömsesidig respekt och hänsyn. Om man på allvar tror att man kan göra precis som man vill och alla andra måste acceptera det så har man en väldigt narcissistisk världssyn och är absolut inte redo för ett förhållande.

Var min personliga gräns går är enkelt, Min personliga gräns går vid att min partner förstår att i tvåsamhet är det BÅDAS tankar och känslor som gäller och inte bara hennes egna. Skulle hon börja skita i vad jag tycker och känner och göra som hon vill oavsett vad det får för konsekvenser för mig så är vårt förhållande över. 

Vad gäller relationer till andra så länge det BARA handlar om vänskap och INGET annat än vänskap så är min partner fri att umgås med vem hon vill vilket hon oxå gör. Däremot är jag inte ok med att hon umgås med någon hon har känslor (kär eller kåt) för eller som har känslor för henne för då pratar vi inte längre om vänskap utan om något annat och syftet med umgänget är något helt annat än vänskap och jag har ingen som helst lust att slösa bort min tid på någon som inte är fullt investerad i vårt förhållande. Vill hon odla romantiska relationer med andra (gamla eller nya) så är hon fri att göra det utan mig.

Var går din gräns... har du någon gräns öht eller låter du andra köra över dig som de vill? Vilka får hon inte träffa? Älskare, ons, gamla kk, nya ragg från krogen? Behöver hon komma hem öht eller är det ok att hon sover borta några veckor hos sina gamla ex, kk, älskare, ons?
    Håller helt med men det förutsätter ju att tilliten är väldigt stark.
    Det som kan vara tveksamt skulle ju i så fall vara att den partner som känslor och är kär/kåt på en annan knappast skulle tala om det. Det är ju själva orsaken till otrohet.
    Tycker själv att gamla ex skall få vara just gamla ex.
Svar på tråden Ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?