• Han som bloggar

    Ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?

    Tycker DU att man ska få träffa sitt ex när man är i ett förhållande?
    Förklara gärna hur du tänker! :)


  • Svar på tråden Ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?
  • Anonym (Varför inte)

    Om man sklijs som goda vänner och vill behålla en vänskap så är det väl inga problem....

    Som vuxen så måste man ju kanske det oavsett vad man vill för att man har barn tillsammans 

  • Han som bloggar
    Anonym (Varför inte) skrev 2013-10-02 23:38:38 följande:
    Om man sklijs som goda vänner och vill behålla en vänskap så är det väl inga problem....

    Som vuxen så måste man ju kanske det oavsett vad man vill för att man har barn tillsammans 



    Det har du rätt i! Skönt att kunna skiljas som vänner!
  • Anonym (smurfan)

    Om man är överens med sin nuvarande så ska det väl inte vara något problem. Själv är jag sån som blir god vän med de flesta av mina ex och min sambo idag har inga problem med att jag har kontakt med min exsambo, även de två har funnit en vänskap så där finns inga hinder. Ett annat ex till mig fick ny flickvän från annan stad så han presenterade henne för mig och hon och jag är mycket goda vänner idag och vi kan umgås alla fyra.

    Om min sambo inte skulle vara bekväm med att jag hade kontakt med någon av exen så skulle jag inte ha det, inte om jag är seriös med min sambo och älskar och respekterar honom.

  • Anonym (Beror på)

    Det beror väl på vad min partner tycker, också. Även fast egoismen hägrar i samhället (jag ska få göra SOM JAG VILL!) så finns det vi som tänker på vår respektive också.

  • Han som bloggar
    Anonym (smurfan) skrev 2013-10-02 23:45:38 följande:
    Om man är överens med sin nuvarande så ska det väl inte vara något problem. Själv är jag sån som blir god vän med de flesta av mina ex och min sambo idag har inga problem med att jag har kontakt med min exsambo, även de två har funnit en vänskap så där finns inga hinder. Ett annat ex till mig fick ny flickvän från annan stad så han presenterade henne för mig och hon och jag är mycket goda vänner idag och vi kan umgås alla fyra.

    Om min sambo inte skulle vara bekväm med att jag hade kontakt med någon av exen så skulle jag inte ha det, inte om jag är seriös med min sambo och älskar och respekterar honom.



    Så sant (sista stycket)!
  • Han som bloggar
    Anonym (Beror på) skrev 2013-10-03 03:34:00 följande:
    Det beror väl på vad min partner tycker, också. Även fast egoismen hägrar i samhället (jag ska få göra SOM JAG VILL!) så finns det vi som tänker på vår respektive också.



    Jag håller med! -Att komma överens spelar mycket större roll än vad egot känner!
  • Jennie med ie

    Jag känner lite typ tvärtom, att jag inte vill vara ihop med någon som inte accepterar att jag träffar en vän bara för att jag tidigare varit i en parrelation med denne. Förutsatt att denne vän beter sig ordentligt och respekterar att jag har en ny relation, men hade han inte gjort det hade jag inte själv velat umgås heller.


  • Anonym (Förvånad)

    Enligt många är det tydligen inte ok, inte ens om man har barn tillsammans och har skilts som vänner.

Svar på tråden Ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?