Anonym (obalans) skrev 2013-10-05 10:21:59 följande:
Läkaren sa att blodprovet inte visade någonting, men jag har ju inte sett något resultat. Menar du att man inte ska lita på läkaren? :/
Hur vet jag vad, menar du att jag tror att det är p-pillerna som orsakar håravfall och finnar? Det är ju för att det verkar vara en vanlig biverkning när man slutar med p-piller..
Cipralex gav mig väl egentligen inte så mycket. Hade testat andra mediciner innan och alla var ungefär likadana. Nu när jag har slutat (slutade i april/maj) så mår jag exakt likadant som när jag åt medicinen, så det känns ju skönt att veta att jag klarar mig utan den!
Du åt Cipralex av nån anledning. Jag har både träffat IRL och på nätet många kvinnor som fått antidepp utskrivet, för att sköldkörtelproverna inte visar nåt, enl läkaren. Men antidepp har inte hjälpt utan först när de fått strida för det har det visat sig att sköldkörteln faktiskt inte funkar som den ska. Och hade jag litat på läkarna, då hade jag haft bestående problem idag. Man ska lita på sin egen känsla.
Många läkare saknar kunskap om den komplexa körtel som sköldkörteln är. Den påverkar så otroligt mkt i kroppen, indirekt. Funkar den inte kan det ge massor med mysko symptom.
så begär ut dina provsvar och är inte antikroppsprov på sköldskörtlen taget, be om det. Håravfall och finnar kan lika gärna bero på sköldkörteln.