Problem att vara smart, någon som känner igen sig?
Jag förstår och känner igen mig i det som TS vill få fram. Varit många i tråden som inte gjort det som jag läst och förstått, vilket ofta döljs genom att skriva och prata om helt andra saker än det som TS har skrivit i starten. Känner också igen mig att jag har problem i det sociala, att ligga på den övre graden utav intelligens, eftersom många människor inte känner igen sig där, dito, så blir det ofta missförstånd.
Det är tyvärr väldigt lätt att man lägger väldigt begåvade och intelligenta människor, i samma "fack" som mindre begåvade utvecklingsstörda handikappade människor, eftersom dess svårigheter i samhället och det sociala och kroppsspråk kan vara väldigt likartat.
Här gör ju samhället verkligen fel, eftersom det är den "övre" delen utav människor som blir placerad i samma fack som den "undre" delen på skalan, fast på grund utav helt olika anledningar. Ser dock inte att TS någonstans skriver att prata med andra mindre begåvade skulle vara något problem, utan att man känner att man inte får ut något direkt av det, vilket är två helt olika saker.