• mamiama

    ni som fått pergotime dubbel dos!!

    Hej!
    Har fått utskrivet pergotime dubbel dos av min läkare som jag ska påbörja nästa mens,är nu nyfiken att höra hur det har gått för andra som fått samma dos utskrivet!

    Fick ni mycket ont vid ÄL?
    Hur snabbt blev ni gravida?
    Ett eller två foster? (eller fler?)
    Några biverkningar?

    Jättenyfiken och tacksam för svar! 

  • Svar på tråden ni som fått pergotime dubbel dos!!
  • kanelbullar7
    mamiama skrev 2013-10-04 17:15:50 följande:

    Kanelbulle7, men oj! Då blir det spännande när du ska till gyn å se vad som har hänt!

    Elila, tråkigt att höra....


    Ja hehe ... Tog ett nytt test idag ett digitalt då stog det gravid 2-3 veckor. Någon som vet om CBD räknar från befruktningsdagen? För e ju på V40+3 nu???
  • Theresan

    Jag har ätit fem kurer pergotime, en enkel, en dubbel utan äl och så tre dubbla med äl. På den tredje dubbelkuren med konstaterad äl blev jag gravid. Tyvärr fick jag missfall.

    Nu är jag på dag 7 med första pergokuren efter missfallet. 

  • mamiama

    Ok, jag vet inte hur det testet räknar kanelbulle...

    Theresan, har du inte ÄL av dej själv alltså? För det har ju jag, det är det som lite oroar mej... Att det fullkomligt ska explodera och bli flerbörd, fast jag kanske överreagerar?

    Men han ska inte titta på hur många äggblåsor som mognar eller nåt, vi ska bara höra av oss om vi blir gravida... Å då har man ju noll koll menar jag

  • kanelbullar7
    kanelbullar7 skrev 2013-10-04 20:38:31 följande:
    Ja hehe ... Tog ett nytt test idag ett digitalt då stog det gravid 2-3 veckor. Någon som vet om CBD räknar från befruktningsdagen? För e ju på V40+3 nu???
    Inte40.... 4+3
  • kanelbullar7
    mamiama skrev 2013-10-04 23:37:06 följande:

    Ok, jag vet inte hur det testet räknar kanelbulle...

    Theresan, har du inte ÄL av dej själv alltså? För det har ju jag, det är det som lite oroar mej... Att det fullkomligt ska explodera och bli flerbörd, fast jag kanske överreagerar?

    Men han ska inte titta på hur många äggblåsor som mognar eller nåt, vi ska bara höra av oss om vi blir gravida... Å då har man ju noll koll menar jag


    Du måste begära att de kollar, dåligt av läkaren tycker jag. Flerbörd är nig rätt vanligt. Vill ni bara ha ett är de dumt att chansa. Vi kan tänka oss tre. ????
  • isadora81

    Jag har egen ägglossning men den kommer rätt sällan. Har haft pergotime dubbelkur fyra gånger. Fått ägglossming mellan dag 18 och dag 22 de fyra gångerna. Imgen graviditet. Har nu gått vidare till ivf.

  • AsterA

    Tycker det är dåligt att han chansar sådär utan VUL. Dels kan han inte veta ifall det är flera ägg som mognar och släpper då och heller inte om du faktiskt får ÄL. Jag fick göra VUL 1-2 gånger varje cykel. Första runt dag 16 och andra lite senare ifall det fanns äggblåsor som var stora nog. Just för att se ifall de fortsatte växa och släppte. Fick även lämna blodprov för att se om ÄL verkligen inträffat. Då mäter de progesteron i blodet.

    När det gäller ifall man får mer ÄL-känningar med pergotime så vet jag inte men kan tänka mig att man känner mer ifall man släpper fler ägg. Själv får jag inte ÄL alls utan någon form av stimulans.


    mamiama skrev 2013-10-03 21:14:29 följande:
    Tack?

    På dag två? Jag ska börja på dag 5 i cykeln. Och då skulle man få ÄL ca på dag 12-14 sa han.... det bästa är ju om man känner av ÄL vilket jag redan gör, men e rädd för att det blir mycket värre. Grattis till att det fungerade och att du blev gravid! :) 

  • Theresan
    mamiama skrev 2013-10-04 23:37:06 följande:
    Ok, jag vet inte hur det testet räknar kanelbulle...

    Theresan, har du inte ÄL av dej själv alltså? För det har ju jag, det är det som lite oroar mej... Att det fullkomligt ska explodera och bli flerbörd, fast jag kanske överreagerar?

    Men han ska inte titta på hur många äggblåsor som mognar eller nåt, vi ska bara höra av oss om vi blir gravida... Å då har man ju noll koll menar jag
    Jag har väldigt sällan egen ÄL, för att inte säga aldrig.

    Jag tycker också att det är konstigt att du har fått så många kurer utskrivna utan att behöva gå på VUL.  
  • isadora81

    Jag gick inte heller på vul eller tog blodprov. Däremot så tempade jag varje morgon på eget bevåg och kunde på så sätt se att jag verkligen fått ägglossning. Plus att jag så klart tog ägglossningstest.

  • kanelbullar7
    isadora81 skrev 2013-10-05 10:06:11 följande:

    Jag gick inte heller på vul eller tog blodprov. Däremot så tempade jag varje morgon på eget bevåg och kunde på så sätt se att jag verkligen fått ägglossning. Plus att jag så klart tog ägglossningstest.


    Jo, men det går ju inte att se hur många ägg på det viset
Svar på tråden ni som fått pergotime dubbel dos!!