• Suzzie

    Vill alltid vara med barnen - fler?

    Tycker jag läser så mycket här om folk som lämnar på förskolan fast de är lediga, tar barnvakter för att hitta på massa grejer själva etc.

    Själv däremot har jag motsatt "problem". Vill verkligen alltid helst vara med mina barn, separationsångest varje morgon jag ska jobba eller om jag ska iväg till nån kompis själv eller så. Får verkligen anstränga mig att boka in vänner utan barnen, hänga med ut nån gång osv. så jag inte blir helt världsfrånvänd.

    Känns som att det bara är jag som alltid helst vill vara med mina barn jämt och bara goooooosa!! Finns nån mer?


  • Svar på tråden Vill alltid vara med barnen - fler?
  • fabbemam

    Du är inte ensam! Jag är lika dan. Tid för mig själv kommer jag att få fortare än jag vill, tiden går ju så snabbt!

  • swisch

    Du hittar nog en och annan like i detta forum!

    Vi är många här som hunnit med en del frivilligt eller ofrivilligt i livet innan vi "skaffade" barn.
    Vår väg till barn tog 6 år. Hann med en del resor, teater, fester, träning, dyra restaurangbesök.....

    Nu har vi hamnat i det efterlängtade falukorvslivet. Happy meal och tidiga mornar. Njuter av att få lyckan att uppleva frustrationerna kring trotset.. Kiss i sängen men också höra nån liten figur ropa "mamma" och mena mej! Kramar pussar och första lösa tanden.

    Jag längtar inte bort från barn och familj. Mys och gos och även det som känns jobbigt har jag längtat efter så länge och jag är sååå tacksam att jag får uppleva föräldraskapet och livet med barn!

Svar på tråden Vill alltid vara med barnen - fler?