Inlägg från: Sissij79 |Visa alla inlägg
  • Sissij79

47 dagar kvar - behöver pepp...

Åh mother87 då kanske det börjar hända något för dig nu då! Håller tummarna för lite värkar. Här är bara vanliga sammandragningar/förvärkar men hyser inga större förhoppningar om att denna bäbis kommer innan BF den 20/11. Känns som jag inte står ut en dag till nu och då kan det vara fyra veckor kvar i värsta fall! Hemska tanke! Längtar efter slempropp och vattenavgång :))

• Sissij79

Jisses vad jag blir avundsjuk mother87!! Vad kul då blir det snart bäbis, när hade du BF? Här är allt lugnt med magen tyvärr.... Blir ännu en kväll i soffan :) Skulle tycka det var kul om min förlossning startade med vattenavgång för det första två startade med värkar och den sista med igångsättning, hade varit kul att prova vattenavgångsvarianten denna gång :) Man kan ju önska iallafall. Tänk att veckor kan gå så sakta!

• Sissij79

Shopping är jag oxå väldigt bra på! Behöver inte några saker till bäbisen ändå har jag handlat en hel del :) Är så kul att handla bäbissaker! Har dock inte köpt så mycket julklappar än, tänkte att vi kanske behöver börja med det, vet ju inte när bäbisen kommer och det är väl inte så klokt att gå på stan och julhandla med en nyfödd. Det går ju såklart att handla på nätet oxå om det skulle behövas.

• Sissij79

Lycka till nu mother87! Jag vill ha en sådan film vattenavgång :) gärna imorgon! Här händer inte ett dugg, men men någon gång ska den ju komma ut! Får väl försöka hitta på lite roliga saker att göra i helgen så tiden går lite fortare! Tyckte tiden gick så superfort fram tills v 34 ca då stannade den av och sedan dess har det gått SÅ sakta! Längtar tills den hemska halsbrännan är borta och att kunna röra sig igen. Sambon jobbar inatt så bäbisen kan ju stanna över natten i magen och sedan komma ut i morgon!

• Sissij79

Stort grattis till tjejen mother87!! Vad skönt att allt går bra! Önskar att det snart är dax för mig med. Haft hemsk "mensvärk " idag men det betyder förmodligen ingenting för jag har haft det många gånger innan. Förstår att tiden varit dryg för dig innan skaviblifyra, hade samma problem med min nr3, låg på sjukhuset och sedan hemma med förkortad tapp och mängder mednsammandragningar från v 26. Men han stannade kvar tills BF +15 och då blev jag igångsatt! Har aldrig varit med om något drygare än då. Denna gången har det varit helt annorlunda har haft mycket sammandragningar men inte i närheten utav förra gången, konstigt att det kan vara så olika! Nu ska vi baka pizza och titta på Tv med minsta killen, de stora ska iväg och spela pingis i idrottshallen så vi får en lugn och skön kväll!

• Sissij79

Hallå Tjejer! Har såklart fått någon form utav influens i helgen och blivit sjuk. Så nu hoppas jag på att det inte blir någon bäbis de närmsta dagarna, har läst lite på nätet och det verkar som om kroppen känner av att man är sjuk och då inte startar en förlossning, har ingen aning om det stämmer men hoppas på det! Annars är det ju ensiffrigt till BF för mig idag 9 dagar kvar! Har ni några tecken?? Jag har inte känt någonting på ett par dagar nu mer ön någon liten förvärk, har tom sovit ganska så gott i två nätter nu. Skönt!

• Sissij79

Här händer det inte så värst mycket tycker jag! Är mycket bättre från förkylningen nu och det känns skönt, önskar att det ska sätta igång typ NU!! Har lite olika saker planerat i veckan för att tiden ska gå fortare men sen vill jag samtidigt vara hemma oxå ifall det skulle starta, hm dagens I landsproblem :) Längtar verkligen efter bäbisen nu, känns overkligt att vi snart har en här i vårt hus. Ingen utav mina pojkar har haft hår när dom föddes ska bli så spännande att se hue denna lilla människa ser ut!

• Sissij79

Ja nätterna är dryga även om jag sovit bra de senaste nätterna förutom x antal toabesök. Har hemsk mensvärk nu i eftermiddag och lite småvärkar, känns inte som det är på "riktigt" men hoppet finns ju! Det är jobbigt att få falska signaler, känns som man inte kan lita på sin kropp riktigt. Men ut ska den ju så någon gång måste det ju vara på riktigt!! Häftigt att man kan se hår på ultraljud!

• Sissij79

Här är det detsamma, var precis ute och gick en sväng för att se om något hände men det är ingen skillnad, molvärk och några förvärkar inte något mera, har däremot varit på toa 4 ggr under förmiddagen hoppas, hoppas det är något tecken :)) Jag tror iofs inte på att bäbisen kommer innan BF, en vecka kvar nu!! Min äldsta pojke var oxå jätterädd för toaletten, men efter att ha kissat några gånger på den så släppte det och han var utan blöja utan problem. Vet inte heller varför han var så rädd. Tänkte dammsuga & torka golven nu för att se om det har någon effekt, vilket det förmodligen inte har mer än ryggont :) Ska till BM imorgon man kanske kan be henne kolla hur det ligger till, är lite rädd för att hon ska säga att tappen är superlång och sluten då försvinner ju allt hopp om bäbis inom det närmsta! Åh vad jag längtar nu!!

• Sissij79

Det låter ju hoppfullt Clembke!! Vet inte om hon " kollar" läget har inte frågat henne någon gång innan, fick hinnsvepning med förra killen av samma BM men då var jag en vecka över tiden men det hade ingen effekt den gången. Känner mig otroligt trött på att vara gravid idag, får nästan lite ångest över att det i värsta fall kan vara tre veckor kvar! Känns som jag inte står ut längre! Vissa dagar är jobbigare än andra men jag hoppas verkligen att denna kommer snart. Hoppas det börjar närma sig slutet för oss nu!!

Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...