Inlägg från: Sissij79 |Visa alla inlägg
  • Sissij79

47 dagar kvar - behöver pepp...

Chokladbollar låter ju som en god ide :) Det kanske jag med skulle prova! Ska med besiktiga bilen, fast imorgon det kanske sätter fart på magen :) Har inga planer för dagen känns som jag hittat på det mesta för att fördriva tiden, kanske bäst att lägga sig på soffan och titta på en film och fortsätta och vänta....

• Sissij79

Ja man kanske skulle prova med en färdknäpp, har inte hjälpt tidigare men kanske värt ett försök :) Känner verkligen ingen lust till något just nu, tycker jag har ont överallt och känner mig lika smidig som en flodhäst :) Konstigt att dessa dagarna kan vara så dryga när man gått i 9 månader innan. Men det är klart magen är ju en aning större nu än i v 10 :) Kom igen nu värkar!!

• Sissij79

Hoppas det gjorde lite verkan iallafall även om det inte var så öppet, jag tror det kan gå väldigt fort ändå när det väl sätter igång! Idag är det nog världens längsta dag tror jag! Att tiden kan gå så här långsamt! Imorgon ska jag in till stan för att shoppa lite julklappar och hoppas på att det ska hjälpa :)

• Sissij79

Hur går det Clembke?? Här är bäbis fortfarande i magen :( Har ringt BM och väntar på att hon ska ringa upp och hoppas hon vill göra en hinnsvepning idag. Nu står jag snart inte ut med detta! Har massor med förvärkar som inte leder till något.... Usch för att gå över, tycker detta är jobbigare än hela graviditeten tillsammans. Hoppas du fått din bäbis!

• Sissij79

Fick hinnsvepning idag utav BM, hon fick in två fingrar och kände en buktande hinnblåsa vad nu det betyder? Har blött lite efteråt och känt mig lite öm annars är allt som vanligt, såklart! Vet inte hur länge den har effekt, glömde fråga henne. Fick iallafall en tid på Onsdag och då blir det igångsättning så jag ställer mig in på den dagen. Hoppas ryggvärken leder till något! Jag håller med, detta är olidligt! Är så fruktansvärt trött på detta nu! Vilken tur att detta är sista barnet för hade det varit första hade det bara blivit ett barn i denna familj :) Min sambo var hemma från sitt jobb i Tis natt för jag hade så mycket förvärkar att jag nästan var säker på att det var på G men på natten dog det ut och nu jobbar han igen i helgen känns ju jättelöjligt att han stannade hemma i veckan... Får lite ångest över att vara själv med barnen hela helgen, han är brandman så dom jobbar dygn på helgerna, känns som jag knappt orkar ta hand om mig själv just nu. Usch vad gnällig jag är, snart är dom här :)

• Sissij79

Det var ju bra 48 timmar då finns det fortfarande hopp iallafall då! Tänkte bara pepparkakor imorgon och sätta upp ljusstakar, och försöka fördriva tiden... Inga känningar här precis idag heller.

• Sissij79

Ja jag tror med jag får en December bäbis, varför skulle det hända någon innan dess... Har med supertråkigt idag, men om en vecka då ligger det en liten bäbis bredvid oss :) Molvärk är fruktansvärt jobbigt, tar på ens tålamod. Ska bli så skönt att bli av med magen och kunna röra mig igen. Känner mig väldigt peppad inför förlossningen vissa stunder för att i nästa känna mig supernervös! Många dagar nu att fundera på hur det ska bli, jag hoppas ändå att det startar på dagen för på kvällarna är jag så trött. Men man piggnar väl på sig om det skulle bli dax även på natten, men om vi nu har väntat så länge kan det ju ske när man känner sig något pigg och utvilad :)

• Sissij79

Hur går det Clembke?? Min lilla kille kom den 1/12 00.29 på natten så precis att det blev en Decemberbäbis :) Gick fort och vi var bara på förlossningen ca 1,5 timme innan han var född. Jag är så lycklig över att han kommit och det är så skönt att inte vara gravid längre!! Han vägde 3650 gram och var 51 cm lång. Håller alla mina tummar för att din bäbis oxå kommit ut?! Annars blir det väl dax imorgon?

• Sissij79

Oj vad tiden går fort, var det 1 månad sen som din bäbis föddes Mother87 ! Stort lycka till imorgon Clembke! Verkligen en liten envis bäbis du har i magen :) Njut av sista dagen som gravid, även om jag vet att det inte är så njutningsfullt längre! Jag blev igångsatt med förra ju och det gick jättebra, annars har den ju fortfarande lite tid kvar om den vill komma ut av sig självt :) Vår lilla kille ska heta Matheo, vi har fortfarande inga mellannamn än får fundera lite till. Har ju använt några pojknamn redan :)

• Sissij79

Jag har ammat alla killarna men nr 2 ammade jag bara några veckor. Hade ungefär samma problem med att han inte gick upp i vikt och var och vägde på BVC superofta. Jag tycker du ska känna efter själv vad som känns bäst. Jag slutade amma min kille för det tog så mycket fokus från allt mys och sen hade jag en 2-åring som inte uppskattade att jag ammade hela tiden. Tyckte det var lite trist i början att inte kunna amma honom men bara efter någon dag med ersättning kändes det bara skönt och bäbisen var mycket mera nöjd. På BVC sa dom också att jag skulle amma ofta och pumpa, men jag tyckte inte att det hjälpte och sen behöver man ju kunna göra något annat än bara amma! Hoppas det löser sig! Lycka till idag Clembke, hoppas du snart har din bäbis på magen!

• Sissij79

Åh vad roligt!! Super mycket grattis!! Vad skönt att allt gick bra och en liten flicka, vad kul :) Nu får du mysa med din lilla tjej!

• Sissij79

Jag kan inte heller något om torsk, så tyvärr inga råd. Mina bröst är med enorma och jätteömma, har pumpat lite oxå för att det ska lätta lite. Bröstvårtorna är med väldigt ömma, gör jätteont när han suger. Kommer inte ihåg hur länge det varade med ömma och svullna bröst men hoppas att det lättar snart för jag är trött på att ha ont någonstans. För övrigt i kroppen tycker jag det känns bra, så skönt att inte ha magen längre och kunna ligga på rygg! Har inte vägt mig än men det känns som en hel del kilo som jag behöver gå ner. Har inte direkt varit ute än, har haft så ont i brösten men hoppas kunna börja med promenader nästa vecka. Ska bli skönt att börja röra på sig igen! Annars är min bäbis supersnäll :) Han är en vecka nu och storebrödrarna är väldigt förtjusta i honom. Åh dom är så små och söta med alla gulliga ljud och rörelser :) Kan sitta i soffan och bara mysa med honom hur länge som helst!

Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...