• elmadumle

Kämpar för ett KS men är så rädd, någon mer?

Anonym (framfallet) skrev 2013-10-19 15:09:40 följande:
    OK du är alltså barnmorska och vet inte att man inte bör lyfta tungt efter en VAGINAL förlossning heller. Okunskapen är fan skrämmande!

myrank skrev 2013-10-19 11:16:55 följande:

Jag menar inte att verka oförskämt m detta inläggsvar men jag har så stor förlossningsskräck efter år av grova våldtäkter och övergrepp (m u-livsskador, cptsd mm) att jag inte ens vågar bli gravid i paralyserade skräck för att faktiskt kunna tvingas in i en vaginal förlossning. Efter ett samtal m BM ang detta lever jag nu, 10 år senare barnlös då jag blev så fruktansvärt kränkt i att hon körde över psykologintyg, nonchalerade samt skuldbelade att jag tycker att man vissa gng bedriver "häxjakt" mot kvinnor m djup förlossningsfobi. Och ja, jag har spenderat år av att studera forskningar mm och tycker ibland att man inte alltid håller sig till saklig faktaförmedling utan skräckpropaganda (för mycket av KS kompl är behandlingsbara även om man inte på något sätt skall nonchalera dem men det finns risker m vaginala förlossningar också som man inte ens upplyser om ochför mig personligen, trots att de är medicnskt mildare, skulle kunna få.förödande konsekvenser för mig och definitivt påverka anknytning till mitt barn) Adoptera är svårt när man kan få biologiska barn.
    Du är ju en av de som jag tycker är direkt "kvalificerad" till snitt med tanke på vad du varit med om.
Svar på tråden Kämpar för ett KS men är så rädd, någon mer?