BF i juni 2014- Vallentuna/Täby
Hej, Jag har precis plussat och skulle vilja följas åt med för som har beräknad födelse i juni 2014. Som också bor i Vallentuna/Täby Jag är 36 år och detta blir mitt 3e barn. BF 14 juni 2014 Jag bor i Vallentuna
Hej, Jag har precis plussat och skulle vilja följas åt med för som har beräknad födelse i juni 2014. Som också bor i Vallentuna/Täby Jag är 36 år och detta blir mitt 3e barn. BF 14 juni 2014 Jag bor i Vallentuna
Hej,
Jag har också bf i början av juni. Jag är 31 år och bor i Vaxholm. Hoppas det är ok om jag är med i tråden, men tänkte att Vaxholm ligger så pass nära Vallentuna/Täby. Har inskrivning hos Barnmoskemottagningen i Täby.
Hej,
Jag har också bf i början av juni. Jag är 31 år och bor i Vaxholm. Hoppas det är ok om jag är med i tråden, men tänkte att Vaxholm ligger så pass nära Vallentuna/Täby. Har inskrivning hos Barnmoskemottagningen i Täby.
Detta blir mitt 3e, har 2 pojkar på 5 och 2,5 år.
Mådde lika dåligt under mina 2 tidigare graviditeter. Dåligt minne gör att jag gör det igen
Illamående från v6 till födsel, utan medicinering kräks jag nonstop hela dagen.
Men sista fick jag förvärkar 3 månader innan pga en njursten med bakterier i så jag fick återkommande urinvägsinfektioner.
Hoppas verkligen att denna graviditet blir annorlunda.
Har ändå lyckats gått upp mycket bl.a. för att jag fått tabletter som hämmat illamåendet och för att äta minskar illamåendet.
1:a. +13kg och gick över tiden 5 dgr
2:a. +16kg och han kom 10 dgr tidigt
Symptomer: trött, ont i ljumskar och rygg... Hugger i bland, smått ömma bröst och smått illamående.
Jag är i V5 ska på hälsomöte hos barnmorskan på fredag.
Är överviktigt så får väl skäll på fredag.
Har just nu ca 20 kg övervikt så skulle behöva stanna på denna vikt hela graviditeten.
Får kanske träffa dietist.
Mina 2 andra grav låg jag på +10kg när jag blev gravid.
Inget speciellt illamående än, bara lite. Men jag brukar inte bli illamående förrän i V6.
Bra med hälsomöte!
Jag skulle inte ha sagt något om att jag mådde bra. Idag har jag mått skit. Supertrött, ont i huvudet hela dagen plus illamående. Nej usch, hoppas att morgondagen blir bättre.
Japp då har jag varit på möte hos MVC.
Inskrivning i november.
Hoppas att allt går bra!
Tråkigt att du fortfarande mår illa men så är det och det är ju ett positivt tecken!
MVC gick bra. Verkar som de är mer fokuserade på tidigare graviditeter och hur man mådde då... Vilket är bra för min del.
Blir täta uvi kontroller, hb kontroller och får lerigigan mot illamående om det behövs.