• Snutt77

    BF i juni 2014- Vallentuna/Täby

    Hej, Jag har precis plussat och skulle vilja följas åt med för som har beräknad födelse i juni 2014. Som också bor i Vallentuna/Täby Jag är 36 år och detta blir mitt 3e barn. BF 14 juni 2014 Jag bor i Vallentuna

  • Svar på tråden BF i juni 2014- Vallentuna/Täby
  • Rebecca 551

    Hej,

    Jag har också bf i början av juni. Jag är 31 år och bor i Vaxholm. Hoppas det är ok om jag är med i tråden, men tänkte att Vaxholm ligger så pass nära Vallentuna/Täby. Har inskrivning hos Barnmoskemottagningen i Täby.  Glad

  • Snutt77
    Rebecca 551 skrev 2013-10-05 20:24:10 följande:

    Hej,

    Jag har också bf i början av juni. Jag är 31 år och bor i Vaxholm. Hoppas det är ok om jag är med i tråden, men tänkte att Vaxholm ligger så pass nära Vallentuna/Täby. Har inskrivning hos Barnmoskemottagningen i Täby.  Glad


    Vad roligt, självklart!!! Välkommen!

    Första barnet??
  • Snutt77
    Rebecca 551 skrev 2013-10-05 20:24:10 följande:

    Hej,

    Jag har också bf i början av juni. Jag är 31 år och bor i Vaxholm. Hoppas det är ok om jag är med i tråden, men tänkte att Vaxholm ligger så pass nära Vallentuna/Täby. Har inskrivning hos Barnmoskemottagningen i Täby.  Glad


    Tanken är med Vallentuna/Täby gruppen är att vi kanske kan träffas någongång.
  • Rebecca 551

    Jo, jag förstår att det är tanken. Glad Detta blir mitt andra barn. Har en son som är 3 år. Är det ditt första barn?

  • Rebecca 551

    Kul! Har du fått några gravidsymptom än? Jag hade mer känningar för några dagar sedan, med lite molvärk. Nu har jag knappt några symptom alls vilket är skönt. Ser inte fram emot när allt inte smakar som det ska och att man känner sig allmänt konstig hela tiden.

    Var dina två graviditeter lika varandra vad gällde symptom, viktuppgång och humör?   

  • Snutt77

    Mådde lika dåligt under mina 2 tidigare graviditeter. Dåligt minne gör att jag gör det igen

    Illamående från v6 till födsel, utan medicinering kräks jag nonstop hela dagen.

    Men sista fick jag förvärkar 3 månader innan pga en njursten med bakterier i så jag fick återkommande urinvägsinfektioner.

    Hoppas verkligen att denna graviditet blir annorlunda.

    Har ändå lyckats gått upp mycket bl.a. för att jag fått tabletter som hämmat illamåendet och för att äta minskar illamåendet.

    1:a. +13kg och gick över tiden 5 dgr

    2:a. +16kg och han kom 10 dgr tidigt

  • Snutt77

    Symptomer: trött, ont i ljumskar och rygg... Hugger i bland, smått ömma bröst och smått illamående.

  • Rebecca 551

    Hoppas verkligen att det blir annorlunda med denna graviditet! Måste vara hemskt att vara konstant illamående. Jag var smått illamående under de första månaderna av min förra graviditet, men aldrig så att jag behövde kräkas. Men det var nära ett par ggr. 

    Har du börjat känna av något illamående än?Just nu känner jag ingenting. Allt smakar som vanligt också. Men jag har å andra sidan precis blivit gravid. Är inte helt säker på hur långt gången jag är men tror att bf är mellan 7-10 juni. Så jag borde vara i början av v.6, alt i slutet av v.5. 

    Jag tycker inte alls att du gick upp mycket. En annan gick upp ca 20 kg... Mycket vätska då hela jag svällde upp, kunde t.e.x absolut inte ha mina vanliga skor, utan var tvungen att köpa nya i 2 större storlekar. Jag hoppas att jag slipper det med denna graviditet.  

     

  • Snutt77

    Jag är i V5 ska på hälsomöte hos barnmorskan på fredag.

    Är överviktigt så får väl skäll på fredag.

    Har just nu ca 20 kg övervikt så skulle behöva stanna på denna vikt hela graviditeten.

    Får kanske träffa dietist.

    Mina 2 andra grav låg jag på +10kg när jag blev gravid.

    Inget speciellt illamående än, bara lite. Men jag brukar inte bli illamående förrän i V6.

Svar på tråden BF i juni 2014- Vallentuna/Täby