• Hallodar

Får man ersättning om ett barn tagit sönder någons kläder på dagis?

Ett barn på på dagis har slitit sönder min sons "fothäll" på hans utebyxor när han skulle klä på sig, fröknarna skulle prata med barnet när jag dagen efter berättade om händelsen.

Men får man inte någon ersättning för det?

• Svar på tråden Får man ersättning om ett barn tagit sönder någons kläder på dagis?
  • Toppen9

Men den lilla gummigrejen är ju bara att sy fast igen?!
    Eller blev det stort hål med?

• Hallodar

Ja man kan väl sy de flesta kläder som går sönder?! Men jag menar själva grejen, om nån tar sönder någons kläder på dagis, borde inte dagis stå för någon ersättning? Hela fothällen slets sönder på mitten, så då måste jag hitta nån med symaskin för att få ihop den.

Toppen9 skrev 2013-10-05 09:56:44 följande:
    Men den lilla gummigrejen är ju bara att sy fast igen?!

Eller blev det stort hål med?

• Queenie70

Men snälla nån. Saker går sönder för barn ibland när de leker busar eller bråkar. Hemma och på dagis. Hur kan man ens komma på tanken att göra nån "grej" av en liten jävla hälla. Vad är det MED folk... Seriöst...gör en polisanmälan när du ändå håller på.

• Mercurialis

Om det är viktigt för dig att begära ersättning av någon, vänd dig till det andra barnets föräldrar och begär ersättning av dem.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Vickan I

Du vet om att de flesta förskolorna har otroligt dåligt med pengar va? Men visst skulle de säkert ta byxorna till skräddare och få det fixat om du gör en stor sak av det. Det kan ju ta det från barnens julpysselpengar eller ngt. Kom igen. Som ovan skrev, kräv i så fall de andra föräldrarna om du nu måste ha ersättning.

• Dr Mupp

Nej, oftast inte. Beror på ålder på barnet och hur det går sönder. Ett dagisbarn förväntas inte förstå att ett gummiband går av om man drar i det.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Hallodar

Tack för svar då vet jag hur det ligger till:)

Dr Mupp skrev 2013-10-05 10:22:50 följande:
    Nej, oftast inte. Beror på ålder på barnet och hur det går sönder. Ett dagisbarn förväntas inte förstå att ett gummiband går av om man drar i det.

• spökplumpen

De flesta klädaffärer ger dig extra gummiband om du går in och säger att dina har gått sönder. Sen är det bara att sätta på det runt knapparna. Voilà! (Försöker blunda för det oerhört korkade i att försöka kräva ersättning för en vara som kostar några ören.)

• Hallodar

Finns inga knappar att sätta fast de på, gummibanden är fastsydda. Men jag har redan fått svar på min fråga nu, så tack!

spökplumpen skrev 2013-10-05 10:37:19 följande:
    De flesta klädaffärer ger dig extra gummiband om du går in och säger att dina har gått sönder. Sen är det bara att sätta på det runt knapparna. Voilà! (Försöker blunda för det oerhört korkade i att försöka kräva ersättning för en vara som kostar några ören.)

• En blå giraff

Nej jag tycker man får vänta sig att kläder kan gå sönder om barnet är på dagis. Oavsett om det beror på att ett annat barn haft sönder eller om det är en olycka. Naturligtvis ska inte dagis stå för det, helt fel att lägga skattepengar på. Om man är väldigt rädd om kläderna så man blir mycket upprörd över en olycka är det bäst att barnet inte har dem på dagis tycker jag.

Svar på tråden Får man ersättning om ett barn tagit sönder någons kläder på dagis?