• Anonym (Nej tack!)

Tacksam för familjehemmet

Jag blir så fruktansvärt irriterad/förbannad när folk tycker att jag ska vara "tacksam" mot det familjehem som har mitt barn.

Det är väl självklart att jag inte känner någon "tacksamhet" till någon som gör det enda jag vill göra och skulle kunna göra så mycket bättre dessutom - ta hand om mitt eget barn!

JAG har inte valt att barnet ska vistas där, mitt barn har definitivt inte valt det! De enda som tjänar på detta är soc och familjehemmet - finns INGET jag ska vara tacksam över.

Det är snarare tvärtom - familjehemmet borde vara oerhört tacksamma mot mig för att dom fått äran att ha mitt barn hos dom en period. Dom borde ge all ersättning till mig som ett tack!     

• Svar på tråden Tacksam för familjehemmet
  • Anonym (wonder)

På vilket sätt tjänar Soc någonting på att placera ditt barn?

Är det inte onödigt att ditt barn är placerat om du nu är en så väldigt bra förälder? Hur gick det till? 

• Tant Gräddelin
    Anonym (wonder) skrev 2013-10-05 21:34:03 följande:
    På vilket sätt tjänar Soc någonting på att placera ditt barn? Är det inte onödigt att ditt barn är placerat om du nu är en så väldigt bra förälder? Hur gick det till? 

• Dixie

Varför skulle familjehemmet betala dig? Det finns ju uppenbarligen en anledning till att du inte kan ha hand om ditt barn just nu?

• Anonym (Nej tack!)
    Anonym (wonder) skrev 2013-10-05 21:34:03 följande:
    På vilket sätt tjänar Soc någonting på att placera ditt barn?

Är det inte onödigt att ditt barn är placerat om du nu är en så väldigt bra förälder? Hur gick det till? 
    Ja, det är totalt onödigt därav ska jag gå upp i rätten och försöka vinna hem mitt barn igen.  

Tyvärr är man ganska maktlös när man slåss mot soc, jag litar på att min advokat är snäppet bättre än soc dock så att barnet slipper skadas mer än det redan gjort.

Men INGEN i hela världen kan få mig att känna tacksamhet mot det hem där mitt barn har vistats de senaste veckorna, helt vansinnigt att ens säga något så dumt!

Nej, det är väl mest familjehemmet som tjänar på saken om man ser det rent ekonomiskt, soc vinner på detta av andra orsaker.   
  • Anonym (vinnare?)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2013-10-05 21:44:47 följande:
    Ja, det är totalt onödigt därav ska jag gå upp i rätten och försöka vinna hem mitt barn igen.  

Tyvärr är man ganska maktlös när man slåss mot soc, jag litar på att min advokat är snäppet bättre än soc dock så att barnet slipper skadas mer än det redan gjort.

Men INGEN i hela världen kan få mig att känna tacksamhet mot det hem där mitt barn har vistats de senaste veckorna, helt vansinnigt att ens säga något så dumt!

Nej, det är väl mest familjehemmet som tjänar på saken om man ser det rent ekonomiskt, soc vinner på detta av andra orsaker.   
    Nä du, familjehemmet vinner inte särskilt mycket ekonomiskt på det. De lägger däremot mest troligt ner rätt mycket jobb på att ditt barn ska må så bra som möjligt i den här situationen och OM du är en bra förälder så kommer du troligen att snart ha ditt barn hemma igen. Soc vinner sällan något på att  placera barn. Vad skulle de vinna på det? Ekonomiskt är det ju en förlust för dem och känslomässigt är det med all säkerhet en förlust för alla inblandade och som soc kommer att behöva hjälpa till med lång tid framöver. Givetvis vore det enklare för alla inblandade att inte sätta igång såna här åtgärder, oavsett vad du eller andra tror.

• Anonym (Men snälla)

Nej riktigt , ungen skulle nog må bättre på barnhem -skrota alla familjehem som inte ger föräldrar betalt för att få äran att ta hand om ett stackars misskött barn ! ibland har idiotin inga gränser !!!!!!!!

• Tant Gräddelin
    Anonym (Men snälla) skrev 2013-10-05 22:46:41 följande:
    Nej riktigt , ungen skulle nog må bättre på barnhem -skrota alla familjehem som inte ger föräldrar betalt för att få äran att ta hand om ett stackars misskött barn ! ibland har idiotin inga gränser !!!!!!!!

• Anonym (Nej tack!)
    Anonym (Men snälla) skrev 2013-10-05 22:46:41 följande:

Nej, "ungen" skulle ha det bättre hos sin mamma och ingen annanstans.

Ingenstans har jag skrivit något om barnet är misskött eller ej, sådana antaganden kan du behålla för dig själv! 
Svar på tråden Tacksam för familjehemmet