• Anonym (Nej tack!)

Tacksam för familjehemmet

Jag blir så fruktansvärt irriterad/förbannad när folk tycker att jag ska vara "tacksam" mot det familjehem som har mitt barn.

Det är väl självklart att jag inte känner någon "tacksamhet" till någon som gör det enda jag vill göra och skulle kunna göra så mycket bättre dessutom - ta hand om mitt eget barn!

JAG har inte valt att barnet ska vistas där, mitt barn har definitivt inte valt det! De enda som tjänar på detta är soc och familjehemmet - finns INGET jag ska vara tacksam över.

Det är snarare tvärtom - familjehemmet borde vara oerhört tacksamma mot mig för att dom fått äran att ha mitt barn hos dom en period. Dom borde ge all ersättning till mig som ett tack!     

• Svar på tråden Tacksam för familjehemmet
  • Anonym (seriöst)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2013-10-06 14:58:14 följande:

Nej, du kan inte veta det, men JAG vet att det är så!
    Inte du heller, för du vet inte varför andra ungdomar har LVU. Jag menar inget illa med det jag skriver. Får hon gå i sin vanliga skola osv?
  • Anonym (Nej tack!)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2013-10-06 14:58:14 följande:

Nej, du kan inte veta det, men JAG vet att det är så!

Postade lite för tidigt. Skulle även skriva att anledningen till att soc vill ha henne på annan plats ett tag borde inte hålla i en rättegång.
  • Anonym (seriöst)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2013-10-06 15:02:14 följande:

Postade lite för tidigt. Skulle även skriva att anledningen till att soc vill ha henne på annan plats ett tag borde inte hålla i en rättegång.
    Miljöskäl eller eget beteende brukar vara de orsaker som kan gå igenom. Har ni varit i Förvaltningsrätten än?
  • puss
    Anonym (Nej tack!) skrev 2013-10-06 14:57:15 följande:

Men i ditt fall beror det på "eget beteende" och att du inte kunde ta hand om henne i det läget, Så är det inte i mitt fall, jag kan och vill ta hand om henne. Soc VET att jag kan men vill inte ge med sig, jag kommer ta detta i rätten. Blir inte första gången vi ses i rätten, men troligen/förhoppningsvis sista gången!

Skönt att det fungerat så bra för er och som sagt - i ditt fall förstår jag att du är tacksam.

Jag är inte arg på familjehemmet, dom har inget att göra med hur situationen har blivit, arg är jag enbart på soctanterna!

Jag skulle inte kalla det svartsjuka heller, jag tycker det är enormt sorgligt att vi inte får bo tillsammans i nuläget, sorgligt att vi förlorar dyrbar tid. Snart är hon vuxen och flyttar hemifrån, då är det försent.     
    så soc vet att du kan ta hand om barnet, vad är då grunden för omplaceringen?
    Sluta tjafsa din dumma fan.
  • Anonym (seriöst)
    puss skrev 2013-10-06 15:12:52 följande:
    så soc vet att du kan ta hand om barnet, vad är då grunden för omplaceringen?
    Då måste det handla om dotterns eget beteende.
  • puss
    Anonym (seriöst) skrev 2013-10-06 15:27:19 följande:
    Då måste det handla om dotterns eget beteende.

men soc vet ju att ts kan hantera det?
  • Anonym (seriöst)
    puss skrev 2013-10-06 15:28:06 följande:

men soc vet ju att ts kan hantera det?
    Hm.. flickan kan kanske inte hantera situationen med Ts hjälp.
  • puss
    Anonym (seriöst) skrev 2013-10-06 15:39:20 följande:
    Hm.. flickan kan kanske inte hantera situationen med Ts hjälp.

ts säger att hon kan ta hand om barnet. det betyder att barnet blir omhändertaget av ts hos ts.
    beklagar om du tolkar in nåt annat.  
  • Anonym (seriöst)
    puss skrev 2013-10-06 15:40:35 följande:

ts säger att hon kan ta hand om barnet. det betyder att barnet blir omhändertaget av ts hos ts.
    beklagar om du tolkar in nåt annat.  
    Ts säger det ja. Socialtjänsten bedömer situationen annorlunda. Även om Ts anser sig vara en tillräckligt bra förälder för dottern i den speciella situationen som uppstått, så är det inte säkert att flickan eller soc bedömer att Ts är det. Eller de gör inte det, för då skulle flickan bo hemma. Beklagar att du inte kan se det.
  • puss
    Anonym (seriöst) skrev 2013-10-06 15:43:52 följande:
    Ts säger det ja. Socialtjänsten bedömer situationen annorlunda. Även om Ts anser sig vara en tillräckligt bra förälder för dottern i den speciella situationen som uppstått, så är det inte säkert att flickan eller soc bedömer att Ts är det. Eller de gör inte det, för då skulle flickan bo hemma. Beklagar att du inte kan se det.

men KAN jag få fråga ts saker utan att du kommer och slänger din långa näsa emellan?
Svar på tråden Tacksam för familjehemmet