Anonym (Nej tack!) skrev 2013-10-05 23:35:01 följande:
Knappast när det gäller mitt barn! Tror knappt familjen vet var mitt barn finns på dagar, kvällar och helger!
Men det är klart att det finns barn som behöver bo i ett annat hem ett tag eller hela uppväxten, i dessa fall kanske föräldrarna är tacksamma för att hemmet tar emot det barn de själva inte kan ta hand om?
Men det är inte dessa barn jag pratar om. Jag pratar om MITT barn, som inte har några problem känslomässigt eller på annat sätt och som JAG kan och VILL ta hand om - och som inte vill annat än få komma hem igen"
Ditt barn har inga som helst problem varken känslomässigt eller annat och du både vill och kan ta hand om det på bästa sätt. Hur kan det komma sig att din och Soc uppfattning kan skilja sig så markant åt? Du anser att inga problem finns och Soc anser att att det finns problem. Inte så små att det går att lösa med hjälp- och stödinsatser eller SoL-placering utan så allvarliga att de måste ta till LVU. Det är lite märkligt hur det kan skilja sig så mycket åt.
Du säger i ett annat inlägg att anledningen till placeringen inte hör till tråden men faktiskt så gör den nog det ändå. Du hävdar ju själv att det inte finns några problem och att ditt barn inte borde vara placerat så då hör det väl i allra högsta grad hit vad anledningen till placeringen är Blir ju rätt svårt att antingen stödja och hålla med dig eller argumentera emot om man nu tycker att det är fel.
Hur som helst så kan du ju strunta i de omkring dig som säger att du ska vara tacksam, det kan man såklart inte vara i din situation, det förstår jag.