Inlägg från: Anonym (seriöst) |Visa alla inlägg
  • Anonym (seriöst)

Tacksam för familjehemmet

Anonym (Nej tack!) skrev 2013-10-06 00:47:06 följande:

Vem menar du vill hjälpa folk?
    Var skulle barnen bo om inte familjehemmen fanns?
  • Anonym (seriöst)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2013-10-06 14:12:54 följande:

Jag är fullt kapabel att ta hand om barnet, detta vet alla som känner mig och mitt barn.
    Så kan det säkert vara. Men barnet kan behöva komma till en annan miljö av något skäl.
  • Anonym (seriöst)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2013-10-06 14:21:27 följande:

Jag har aldrig blivit erbjuden några insatser öht så jag vet inte ens vad det innebär?!

Mitt fall är helt unikt, det finns inget annat barn i hela Sverige som är placerad på samma grunder! 
    Av den anledningen kommer jag inte skriva mer om orsak till den tillfälliga placeringen!  
    Det är väldigt svårt att veta om det är unikt eller inte pga sekretessen.
    Anonym (Nej tack!) skrev 2013-10-06 14:19:22 följande:

De barn som KAN ska såklart bo i sitt hem med sina föräldrar! Jag pratar om MITT barn i denna tråd, inte de barn som kanske behöver bo i ett annat hem under en period i livet.
    Av någon anledning har socialtjänsten ansett att barnet behöver bo någon annanstans ett tag,

• Anonym (seriöst)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2013-10-06 14:51:49 följande:

Nej, barnet behöver komma hem till mig och tryggheten!
    Mår barnet dåligt där h*n är?
  • Anonym (seriöst)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2013-10-06 14:58:14 följande:

Nej, du kan inte veta det, men JAG vet att det är så!
    Inte du heller, för du vet inte varför andra ungdomar har LVU. Jag menar inget illa med det jag skriver. Får hon gå i sin vanliga skola osv?
  • Anonym (seriöst)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2013-10-06 15:02:14 följande:

Postade lite för tidigt. Skulle även skriva att anledningen till att soc vill ha henne på annan plats ett tag borde inte hålla i en rättegång.
    Miljöskäl eller eget beteende brukar vara de orsaker som kan gå igenom. Har ni varit i Förvaltningsrätten än?
  • Anonym (seriöst)
    puss skrev 2013-10-06 15:12:52 följande:
    så soc vet att du kan ta hand om barnet, vad är då grunden för omplaceringen?
    Då måste det handla om dotterns eget beteende.
  • Anonym (seriöst)
    puss skrev 2013-10-06 15:28:06 följande:

men soc vet ju att ts kan hantera det?
    Hm.. flickan kan kanske inte hantera situationen med Ts hjälp.
  • Anonym (seriöst)
    puss skrev 2013-10-06 15:40:35 följande:

ts säger att hon kan ta hand om barnet. det betyder att barnet blir omhändertaget av ts hos ts.
    beklagar om du tolkar in nåt annat.  
    Ts säger det ja. Socialtjänsten bedömer situationen annorlunda. Även om Ts anser sig vara en tillräckligt bra förälder för dottern i den speciella situationen som uppstått, så är det inte säkert att flickan eller soc bedömer att Ts är det. Eller de gör inte det, för då skulle flickan bo hemma. Beklagar att du inte kan se det.
  • Anonym (seriöst)
    puss skrev 2013-10-06 15:45:17 följande:

men KAN jag få fråga ts saker utan att du kommer och slänger din långa näsa emellan?
    Gör så, men jag fortsätter skriva när jag vill. Vi är på ett diskussionsforum. Vill du ha en privat dialog med henne får du nog be henne kontakta dig privat.

Socialtjänsten har av någon anledning bedömt att barnet behöver bo på annan plats en period. Sen skulle det vara intressant att veta om de fått igenom LVU i Förvaltningsrätten.
  • Anonym (seriöst)
    Anonym (Nej tack!) skrev 2013-10-06 16:41:35 följande:

Jag kommer av hänsyn till mitt barn (som är stor nog att själv läsa här) inte gå in på den saken!

Vi har inte följt soc order, därav är barnet borta nu. Kan inte förklara det bättre än så utan att säga för mycket.

Men mitt barn ska hem, innan jul ska barnet vara hemma igen, allt annat vore vansinne och barnet är redan nog misshandlat av soc hanterande!   
    Så du tycker dig veta bättre än vad personalen på soc gör när det handlar om vad ni behövde göra för att dottern skulle få bo kvar hemma, och gick emot de regler som fanns? Då kan det finnas skäl för fortsatt vård utanför hemmet. Tror du måste kunna presentera väldigt speciella skäl att gå emot det, som ni fått som regler och riktlinjer för dotterns bästa, för att förvaltningsrätten alls ska överväga att låta dottern flytta hem.
  • Anonym (seriöst)
    Anonym (Insatt) skrev 2013-10-06 21:02:55 följande:
    Nej du har fel. En person som själv varit utsatt för barnmisshandel känner igen alla lögner man som barn säger sig själv för att uthärda. De behöver inte leta efter alla dessa fantastiska varningstecken då man känner igen varandra. Dessutom så LITAR inte ett barn som har det svårt på någon som sitter och stirrar blint på dem för att leta varningstecken, de tycker bara de är obehagliga.

Vissa saker KAN man inte förstå ifall man själv haft en lycklig uppväxt. De har inte förutsättningarna och kan heller aldrig få det. På samma sätt som att en kvinna som aldrig blivit misshandlad av sin partner aldrig KAN förstå en som har blivit det.

Nej ingen ska kvoteras in däremot uppmuntras. Fast egentligen behöver de inte läsa om varningstecken. De SER ändå.
    Så du menar att man automatiskt blir människokännare och inte behöver mer än sin egen känsla att barnet har varit utsatt, för att omhänderta barn, om man ser till att de som haft hemska uppväxter kvoteras in på soc som utredare? Det låter inte vidare rättssäkert för någon.
Svar på tråden Tacksam för familjehemmet